Pimpin liukkaus yhdynnässä
Kysyin 17v isoveljeltäni millaista on olla yhdynnässä. Hän sanoi, että kun tyttö on kiihottunut, pimppi tuntuu ihanan liukkaalta, ja puristuu ihanasti pippeliä vasten, eikä sitä voi kestää kovin pitkään kun laukeaa. Eikä kannata yrittää taistella laukeamista vastaan, vaan antautua sille täysillä. Voiko se tuntua yhtä hyvälle myös sitten, jos seksikokemusta kertyy enemmän ja pitkältä ajalta? Voiko siihen ikään kuin turtua? Ja miten liukas pimppi voi puristaa pippeliä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pimpissä on limakalvorauhasia, jotka tuottavat pimpin toiminnan kannalta tarvittavaa kosteutta. Kiihottuessa kosteuden määrä lisääntyy, jotta pimpin olisi helpompi ottaa vastaan esimerkiksi pippeli. Kiihottuneenakin on mahdollista puristaa pippeliä. Lantionpohjassa sijaitsee lihaksia, joita on niin pimpin, virtsarakon kuin peräsuolenkin ympärillä ja näiden lihasten avulla on mahdollista puristaa yhdynnässä pippeliä.
Ensimmäisten yhdyntöjen aikana siemensyöksy saattaa tulla keskimääräistä nopeammin. Tämä ei ole vaarallista ja näin voi käydä kenelle tahansa. Iän ja harjoituksen myötä siemensyöksy ei välttämättä tule myöhemmin enää yhtä nopeasti. Jos yhdyntä saa aikaan miellyttäviä tuntemuksia, voi tunteelle antautua täysillä. Mikäli siemensyöksy tulisi ennakoitua nopeammin, voi silti jatkaa kumppanin hyväilyjä ja odotella hetken, jos uusi erektio ja siten myös uusi yhdyntä olisi mahdollinen.
Monesti pimpin liukkaus tuntuu hyvältä, olipa seksikokemusta enemmän tai vähemmän eikä tuntemukseen turru. Jokaisen kokemusmaailma ja aistit ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten havainnoissa voi esiintyä eroja ihmisten välillä.
Eka kerta voi herättää paljon kysymyksiä ja muita mietteitä. Hienoa, että olet pystynyt juttelemaan veljesi kanssa seksiin liittyvistä asioista. Jos yhdyntä tulee joskus ajankohtaiseksi, kannattaa jutella omista tunteistaan ja ajatuksistaan kumppanilleen, niin tilanne ei välttämättä huoleta enää yhtä paljon. Myös meihin saa olla yhteydessä, jos sinulle herää lisää kysymyksiä seksuaalisuuteen liittyen. Lisätietoa emätinyhdynnästä löydät halutessasi täältä.
Neuvonnan tiimi