Pippeli maistuu vereltä
Hei! Olen 17v poika, aina kun tyttöystäväni imee munaani niin hän sanoo että se maistuu vereltä, ja olen huomannut punaisia pisaria kun käyn kusella, onko tämä normaalia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen peniksessä on hieman erilainen maku ja haju ja monesti esimerkiksi intiimihygienialla on vaikutusta asiaan. Kerroit kuitenkin mahdollisista veripisaroista virtsassasi, joten luultavasti kyseessä ei ole intiimihygieniaan liittyvä syy. Jotkut lääke- ja ruoka-aineet voivat värjätä virtsaa punaiseksi, mutta tilanne ei tavanomaisesti pitkity. Kauanko sinulla on mahdollisesti ollut verta virtsassasi tai onko sinulla ollut joitakin muita oireita, esimerkiksi kipuja? Joskus munuaisiin tai virtsarakkoon liittyvät tulehdukset voivat oireilla verivirtsaisuutena, samoin myös siittimeen kohdistunut vamma voi aiheuttaa veren vuotamista.
Koska näin netin välityksellä on mahdotonta sanoa, mikä voisi juuri sinun tilanteesi taustalla olla, on hyvä kääntyä kouluterveydenhoitajan tai lääkärin puoleen. Mitään syytä käynnin lykkäämiselle ei ole, päinvastoin, mitä nopeammin kerrot tilanteestasi, sitä vähemmän aikaa joudut tilannetta vatvomaan. Jos kyseessä olisikin jokin lääkkeitä vaativa tila, on hoidon ja oman olon kannalta helpompaa, ettei turhaan pitkitä vaivan diagnosoimista. Tsemppiä sinulle, toivottavasti tilanne selviää ja voit hyvin jatkossa!
Maija Nieminen