Pippelin nouseminen nytkähdellen
Miksi pippeli nousee pystyyn sillä tavalla nytkähdellen? Olen katsonut, että ainakin poikaystävällä se tapahtuu niin. Pippeli nytkähtää vajaa kymmenen kertaa, ja sitten se erektiossa. Ja hämmästyttää sekin, miten se tapahtuu niin nopeasti. Voi olla että kysymykseni on typerä, mutta en ole aiemmin ollut pojan kanssa, enkä nähnyt pippelin toimintaa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kysymyksesi ei ollut yhtään typerä; aina kannattaa aina kysyä, jos ei tiedä jotakin asiaa. Pippelin nytkähteleminen on kehon tavallinen reaktio, josta ei tarvitse olla huolissaan. Kiihottuessa pippelin paisuvaiskudoksen paisuvaisontelot täyttyvät verellä. Kun paisuvaiskudos täyttyy verellä, se näkyy hiljalleen pippelin jäykistymisenä ja kasvamisena. Jäykistymisen yhteydessä voi havaita myös peniksen nykähtelemisen, johon ihminen itse ei voi vaikuttaa. Jokaisen erektio syntyy omaan tahtiinsa, joillakin nopeammin ja joillakin vähän hitaammin.
Ihmiskeho on ihmeellinen ja on hienoa, että tykkäät tutustua uusiin asioihin. Jutelkaa poikaystäväsi kanssa, jos jokin hämmästyttää tai mietityttää, sillä varmasti hänkin oppii uusia asioita sinun kanssasi. Terveydenhoitajaltakin saa kysyä, jos jokin vielä jäi askarruttamaan. Erektiosta voit lukea enemmän täältä.
Neuvonnan tiimi