Pitkäkestoinen yhdyntä
Olisiko mahdollista että seksiä jatkettaisiin useamman tunnin ajan? Mielestäni olisi ihanaa jonakin perjantai-iltana rakastella myöhään yöhön. Voiko penis pysyä kovana useita tunteja, ja toisaalta jaksaako mies yhdyntää niin pitkään?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hyvin yksilöllistä, pystyykö jatkamaan seksiä useamman tunnin ajan. Kestoon vaikuttavat erilaiset seikat, kuten fyysiset ominaisuudet, tunnelma sekä vireystila. Lisäksi yhdynnän kesto vaihtelee seksikerran mukaan. Joillakin penis voi pysyä kovana hieman pidempään kuin toisilla, mutta monesti kahden tunnin yhtämittainen yhdyntä on vaikeaa toteuttaa. Ihmisen seksuaalisuus on kuitenkin monimuotoinen asia ja on hyvä huomioida, että seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää. Tästä näkökulmasta katsottuna seksiä voidaan periaatteessa jatkaa useamman tunnin ajan, jos kokemukseen lisätään yhdynnän lisäksi myös esileikki ja jälkihellittelyt.
Mukavaa, että tiedät, mistä pidät. Mikäli sinulla on kumppani, voitte keskustella toiveistasi ja miettiä, olisiko tilanteen toteuttaminen mahdollista teidän kohdallanne. Voitte halutessanne rohkeasti kokeilla pitkäkestoista rakastelua, jos se tuntuu molemmista hyvältä idealta. Yhdynnän keston sijaan on kuitenkin oleellisempaa keskittyä siihen, miltä seksi tuntuu. Näin rakastelu pysyy usein mielekkäämpäänä. Lisätietoa emätinyhdynnästä saat täältä.
Neuvonnan tiimi