Pornolle runkkaaminen
Hei. Olen 13 vuotias poika ja olen runkannut pornolle monta kuukautta, joskus lähes joka päivä, joskus pari kertaa viikossa ja joskus en pariin viikkoon, ihan halujen mukaan ja joka runkkaus kerralla on tullut siemensyöksy ja minua huolestuttaa se kun runkkauksen jälkeen tulee syyllinen olo ja onko pornolle runkkaaminen mahdollisesti saattanut vahingoittaa minua jotenkin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mieltäsi askarruttaa, onko pornolle runkkaaminen mahdollisesti vahingoittanut sinua jotenkin. Pornon katsominen ja sille runkkaaminen on yleistä. Pornoon liittyy paljon kielteisiä mielikuvia ja paheksuntaa, joka monesti aiheuttaa syyllisyyden tunteita sille henkilölle, joka pornoa on katsonut ja siitä kiihottunut. Pornoa kuitenkin katsovat monet ihmiset sukupuolesta ja iästä riippumatta, eikä siitä nauttiminen ole mitenkään väärin tai vahingollista.
On hyvä muistaa, että pornossa kuvattu seksi usein ole kovin totuudenmukaista. Tämä on varmasti yksi syy, miksi pornon katsominen on kiihottavaa, sillä siinä leikitellään fantasioilla. Pornoon, kuin moneen muuhunkin asiaan voi myös jäädä koukkuun. Kerroit viestissäsi, että välillä runkkaat pornolle päivittäin ja välillä on viikkojen taukoja, joten sinun tuskin kannattaa liikaa murehtia. Jos kuitenkin asia ahdistaa sinua, niin voit soittaa meille anonyymisti ja keskustella asiasta enemmän. Tästä löydät puhelinneuvonnan numeron.
Itsetyydytys on ihana ja turvallinen tapa tutustua omaan kehoon, nauttia ja purkaa paineita, eikä sille ole mitään rajoitteita, kuinka paljon sooloseksiä saa tai pitää harrastaa. Myös mielikuvituksen rikasta maailmaa kannattaa käyttää apuna itsensä kiihottamiseen, jos haluaa pornosta pitää taukoa. Sooloseksistä voit halutessasi lukea lisää täältä. Nautinnollisia kokemuksia.
Raisa Hyväri & Oona Turunen