Ratsastusasento seksissä
Haluaisin tietää lisää ratsastusasennon käyttämisestä seksissä. Onko siinä vaaraa, että penis vahingoittuisi. Joutuuko penis taipumaan eri tavalla riippuen siitä olenko kasvot vai pylly mieheen päin? Minulla ei ole aiempaa kokemusta, enkä tiedä tarkkaan miltä tämä asento tuntuu. Olen 24-v nainen. Olen ihan hoikkavartaloinen, ja kohtuu notkea. Kiva olisi kokeilla eri asentoja.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ratsastusasento on hyvin yleinen asento ja sitä on lupa kokeilla kumppanin kanssa. Penis voi taipua hieman eri tavalla, riippuen siitä, ovatko kasvot vai pylly mieheen päin. Kyse on myös henkilön rakenteellisista ominaisuuksista ja esimerkiksi erektiokulmasta, joka voi vaihdella sekä yksilöittäin että seksikerroittain. Kuten kaikissa asennoissa, myös ratsastusasennossa on noudatettava varovaisuutta ja kunnioitettava kehon reaktioita. Jos jokin sattuu tai tuntuu epämukavalta, on tärkeää muuttaa asentoa tai lopettaa kyseinen toiminta. Näin peniksen vahingoittumisen riski pienenee reilusti.
On ihan luonnollista olla kiinnostunut uusista asennoista ja erilaisia asentoja voikin testata oman ja kumppanin mieltymysten mukaan. Kannattaa siis rohkeasti keskustella kumppaninsa kanssa, voisiko esimerkiksi ratsastusasento tuoda teille iloa ja nautintoa. Jos jokin askarruttaa edelleen seksuaalisuuteen liittyen, voit tulla juttelemaan asiasta neuvontapuhelimeen, jossa autamme sinua mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi