Saunassa syntyvä seisokki
Hei. Miten saisin lerssini kuriin ku asun äidin kanssa kaksin ja aina kun olemme saunassa niin alkaa seistä voimakkaasti ja äiti vaa sanoo että ihan normaalia ja että ei tarvi hävetä mut mua vähän hävettää mennä lerssi pystyssä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Lerssin seisominen on luonnollinen asia ja tilannetta ei tarvitse hävetä. Asiasta on sallittua fantasioida, mutta oikeassa elämässä tapahtuma saattaa nolostuttaa, jos seisokkeja syntyy äidin läsnä ollessa. Tällaisissa tilanteissa voi mennä hetkeksi saunan ulkopuolelle vilvoittelemaan tai käydä pikaisesti viileässä suihkussa. Yksi vaihtoehto on myös käydä saunassa ilman äitiä, jolloin vaivaannuttavia tilanteita ei pääse syntymään.
Olisi hyvä keskustella tunteistasi ja ajatuksistasi äitisi kanssa. Äitisi ymmärtää kyllä, että murrosikäisenä tarvitsee jo omaa rauhaa saunassa ja että omaan kehoon liittyvät asiat saattavat hämmentää. Jos kaipaat keskustelua tilanteeseesi liittyen, voit soittaa neuvontapuhelimeen, jossa olemme valmiita auttamaan sinua lisää.
Neuvonnan tiimi