Seksi
Hei olen 13vuotias poika ja haluaisin harrastaa jo seksiä minulla on vain ongelma että en tiedä kenen kanssa voisi kokeilla kun ei ole luokallakaan ketään kenestä tykkäisin tai kenen kanssa alkaa olememaan mutta minua askarruttaa voinko minä harrastaa seksiä isoveljeni kummin kanssa

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit, että haluaisit harrastaa seksiä, mutta et tiedä kenen kanssa voisit kokeilla, sillä luokallasi ei ole ketään kenestä tykkäisit tai kenen kanssa voisit alkaa olemaan. Mietit myös, voisitko harrastaa seksiä isoveljesi kummin kanssa. Seksi- tai seurustelukumppania ei ole aina helppo löytää. Voi olla hyvä ensin tutustua henkilöön ja katsoa sitten, voisiko hän olla seksuaalisesti kiinnostava ja olisiko hän mahdollisesti myös kiinnostunut. Seksiä voi harrastaa toisen kanssa sitten, kun molemmat ovat halukkaita ja ehkäisy on kunnossa. On myös hyvä pitää mielessä, että vaikka tällä hetkellä ei olisi ketään kenestä tykkää, voi tulevaisuudessa tavata monessa tilanteessa ja paikassa kiinnostavia ihmisiä. Sooloseksiä voi kuitenkin harrastaa ilman kumppania ja sitä voi harrastaa monella tapaa. Sooloseksistä voit lukea lisää täältä. Suojaikärajan vuoksi et voi lain mukaan harrastaa seksiä isoveljesi kummin kanssa. Suojaikärajasta voit lukea lisää täältä.
Anna Ahtiainen & Oona Turunen