Seksikumppanien määrä miehillä
Mietittiin tällaista kavereiden kanssa eikä tiedetty oikein mistä muualta vois kysyä: kuinka monen naisen kanssa mies keskimäärin harrastaa seksiä elämänsä aikana, ja kuinka monta naista mies näkee keskimäärin alasti?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Asiasta on tehty useita eri kyselyjä, mutta mitään täysin varmaa lukua miesten seksikumppanien määräksi on vaikeaa sanoa. Riippuen kyselystä ja vastaajista, on luku sekä miehillä että naisilla ollut noin 10 seksikumppanin kieppeillä. Tuloksia on kuitenkin vaikeaa todentaa vastausten pohjalta. Koska luku on keskimääräinen, on mahdollista, että joillakin miehillä seksikumppanien määrä on reilusti alle 10, tai ei yhtään, ja toisilla taas yli 10 kumppania. Kaikissa kyseilyissä ei ole myöskään eritelty, minkälaisen toiminnan laskee seksiksi. Myös nämä tiedot saattaisivat muovata tilastoja suuntaan tai toiseen.
Mitään yksityiskohtaisia tutkimuksia ei ole tehty siitä, kuinka monta naista mies näkee elämänsä aikana alasti. Periaatteessa kyselyissä pitäisi erottaa, ovatko tilanteet olleet seksuaalisia luonteeltaan vai eivät. Jos kuitenkin mietitään keskimääräistä seksikumppanien määrää, voisi luku olla taas tuo noin 10 henkilöä. Tässäkin on runsaasti eroja ja jotkut eivät välttämättä näe yhtään naista alasti elämänsä aikana, jotkut näkevät muutaman ja toiset taas näkevät keskimääräistä enemmän alastomia naisia.
Seksikumppanien määrä tai se, kuinka monta ihmistä on nähnyt alasti, ei kerro ihmisen onnistumisesta tai paremmuudesta mitään. Jokaisen elämä kulkee omalla tavallaan ja siksi ei kannata murehtia seksikumppanien lukumäärästä.
Kiva juttu, että löysitte meille ja uskalsitte ottaa selvää teitä mietityttävästä asiasta. Jos aihepiiri vielä kiinnostaa, kannattaa tulla juttelemaan neuvontapuhelimeen, jossa asiaa on mahdollista käsitellä kattavammin.
Neuvonnan tiimi