Seksilelujen ostaminen
Oon aika halukas tytteli mut en koskaan saa orgasmia ja siks halut meneekin!! Aattelin ostaa satisfyerin mut en tiiä uskallanko ostaa. Aattelin kysyä et onks se teistä ok että 15-v käyttää seksileluja? Ja vähän pelottaakin et mun äiti löytää sen…

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Omaan seksuaalisuuteensa on sallittua tutustua esimerkiksi seksilelujen avulla. Jos sinua kiinnostaa, voit testata seksileluja omaa kehoasi kuunnellen. Varsinaisesti mitään ikärajaa seksilelujen ostoon ei ole ja mahdollisuuksien mukaan mieleistään seksilelua voikin etsiä erotiikkaliikkeistä, netistä tai tavallisista kaupoista. Myös oman mielikuvituksen avulla voi keksiä kotoa löytyvistä esineistä tai välineistä seksileluja. Tällaisissa tilanteissa on kuitenkin tärkeää huomioida esineen turvallisuus esimerkiksi materiaalien ja terävien reunojen suhteen. Esine ei myöskään saisi olla sellainen, että se lipeäisi käsistä tai rikkoutuisi helposti. Seksivälineiden turvallisuuteen ja hygieniaan liittyen on enemmän saatavilla tietoa täällä.
On ymmärrettävää, että voisi tuntua nololta, jos äiti löytäisi seksilelun. Mitään syytä hävetä ei kuitenkaan ole ja on aivan mahdollista, että äiti suhtautuisi tapahtuneeseen hienotunteisesti tai ei ottaisi asiaa puheeksi lainkaan. Monesti tällaiset tilanteet unohtuvat nopeasti, kun elää yhdessä jokapäiväistä elämäänsä. Vaikka jotain tapahtuisikin, pääsee yleensä nolojen tilanteiden yli ajan myötä ja vanhempana tilanne ei hävetäkään enää.
Ikävää, että orgasmin saaminen on osoittautunut hankalaksi. Moni muukin kokee samanlaisia tunteita kanssasi. Joskus jännitys ja suorituspaineet voivat karkottaa orgasmin tehokkaasti ja saada aikaan turhautumisen tunteita. Siksi tilannetta kannattaa lähestyä tietynlaisella lempeydellä ja rennolla asenteella. Sinulla on koko loppuelämäsi aikaa opetella juuri itsellesi sopiva tapa saada nautintoa, joten seuraa rauhassa, millaiset hyväilyt tuottavat sinulle mielihyvää ja vahvista niitä asioita, jotka tuntuvat miellyttäviltä. Jokaisen keho reagoi eri tavoin hyväilyihin ja joskus ottaa oman aikansa, ennen kuin löytää itselleen sopivan tavan saada mielihyvää. Siksi ei kannata lannistua tai pakottaa itseään saamaan orgasmia, sillä orgasmi tulee, jos on tullakseen. Ihminen voi myös kokea seksuaalista nautintoa, vaikkei ihan orgasmiin asti pääsisikään.
Toivottavasti löydät sinulle mieleisen tavan nauttia. Olemme täällä sinua varten ja jos sinusta tuntuu, että olisit kaivannut enemmän keskustelua orgasmeihin tai seksileluihin liittyen, autamme mielellämme lisää neuvontapuhelimen kautta.
Neuvonnan tiimi