Seksipalvelujen käyttäminen ja kumppanin etsiminen
Onko normia, jos alle 30v suht hyväkuntoinen mies käyttää maksullisia seksipalveluja sen helppouden vuoksi? Esim. Tinderistä sattuu harvakseltaan kiinnostavia tyyppejä, mutta juttu harvoin päätyy edes tapaamiseen asti.. Mistään ”säädöistä” en ole kiinnostunut tyypin kanssa, josta en ole aidosti kiinnostunut.
Siis olisi kiva, jos ihmisellä olisi sama arvomaailma, ja yhteistä juttua löytyis.
Esim. Baareissa taas oon huono tekee aloitteita. Miten pakkeihin kuuluisi suhtautua?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisella on itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa ja siksi ihminen saa itse päättää, mitä kehollaan tekee. Seksipalveluja on sallittua käyttää, jos se tuntuu sopivalta vaihtoehdolta. On muitakin ihmisiä, joita ajatus kiinnostaa tai jotka ovat jo käyttäneet seksityöntekijän palveluita. Tärkeintä on, että palveluja ei osta alaikäiseltä tai ihmiskaupan tai parituksen uhrilta.
Hyvä juttu, että tiedät, mistä pidät ja millaista kumppania etsit. Arvomaailman kohtaaminen on tukeva perusta parisuhteelle. Baareissa toisen lähestyminen voi tuntua vaikealta monista muistakin. Olisiko sinun helpompaa lähestyä toista ihmistä Tinderin lisäksi esimerkiksi nettitreffipalveluissa tai kirjekaveripalstojen kautta? Näin mahdollisten pakkien saaminen ei välttämättä tunnu niin henkilökohtaiselta kuin kasvotusten. Lisäksi ystävien, uusien harrastusten tai erilaisten sinkkutapaamisten kautta voi löytää mielenkiintoisia ihmisiä.
Vaikka pakkien saaminen ei koskaan tunnu kivalta, voi omaan suhtautumiseen yrittää vaikuttaa. Yrittäminen ei aina pääty haluttuun lopputulokseen, mutta ainakin on yhtä kokemusta rikkaampi. Jos pakkien saaminen satuttaa kovasti, on sallittua myös surra asiaa ja tehdä niitä asioita, jotka tuottavat itselle hyvää mieltä ja vahvistavat itsetuntoa. Kuka tahansa voi saada pakit eikä pakkien saaminen määrittele sinua ihmisenä tai tee sinusta arvotonta.
Sama aihepiiri on mietityttänyt muitakin ja siksi sinua voisi kiinnostaa tämä vastaus. Jos haluaisit jutella enemmän tilanteestasi ja tunteistasi, voi neuvontapuhelimeen soittaminen helpottaa oloasi.
Neuvonnan tiimi