Seksitaudit suuseksissä ja sperman nieleminen
Tahtoisin antaa poikaystävälleni suuseksiä, ja minulla on pari kysymystä.
Onko turvallista toimia ilman kondomia jos kummallakaan ei ole sukupuolitauteja eikä minulla ole minkäänlaisia haavoja suussa tms. Onko mahdollista että minulla on jokin haava mutta en tunne sitä ja sen takia saattaisin saada sukupuolitaudin?
Toinen kysymys on, voinko tuntea poikaystäväni penistä imiessäni milloin hän aikoo tulla, vai pyydänkö häntä kertomaan ääneen.
Onko okei ottaa spermaa suuhun ja nielaista?
Kiitos.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kaikissa seksin muodoissa, myös suuseksissä, suositellaan käytettäväksi kondomia. Jos teillä ei kuitenkaan ole ollut aiempia seksikumppaneita, ei seksitaudin riskiä pitäisi olla. Myöskään suussa olevista haavoista ei teidän tapauksessanne tarvitse olla huolissaan, koska teillä ei ole seksitaudin vaaraa. Joskus suussa olevat haavat voi tuntea esimerkiksi syödessä tai juodessa. Siksi kuvaamasi vahingon todennäköisyys on melko pieni eikä asiasta ole syytä kantaa liikaa huolta tällä hetkellä. Jos suussa olisi haavoja ja seksitaudin vaara olisi olemassa, on tärkeää käyttää kondomia. Mikäli teitä kiinnostaa, on tähän artikkeliin koottu enemmän tietoa seksitauteidesta ja niiden tarttumisesta.
Joskus toisen ilmeistä, eleistä tai hyväilytahdin nopeutumisesta voi huomata, milloin laukeaminen on lähellä. Koska tällaiset asiat ovat yksilöllisiä, on kaikkein varminta pyytää poikaystävää kertomaan ääneen, milloin hän tulee. Sperman voi ottaa suuhun ja nielaista, jos se tuntuu hyvältä ajatukselta. Mikään pakko ei ole antaa sperman tulla suuhun tai niellä sitä, jos se ei itselle sovi. Kokonaisvaltaisemmin saatte tietoa suuseksistä täältä.
Hienoa, että seksuaaliterveyteen liittyvät asiat kiinnostavat sinua/teitä. Jutelkaa ennen (suu)seksin kokeilemista toiveistanne, huolistanne sekä suojaukseen liittyvistä asioista. Yhdessä voitte löytää sopivan tavan nauttia huolettomasti seksistä.
Neuvonnan tiimi