Seksuaalinen kokemattomuus harmittaa
Ärsyttää kun niin moni kaveri on päässyt kokemaan yhdynnän ja kaikkia muita seksiin liittyviä asioita ja itse en ole edes koskaan pussannut tyttöä. Runkkaaminenkaan ei oikein ole asia jonka avulla saisin ajatukset tästä pois koska tiedän ettei se voi tuntua yhtä kivalta kuin seksi. Mitä pitäisi tehdä? Mulla on tyttöjä kavereina ettei ole ongelmia tulla toimeen heidän kanssaan tai mitään mutta ei ole ikinä ollut muuta kuin kaveruutta. Toivon että saisin seksiä pian tai keksisin jotain muuta.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hyvin tavallista vertailla itseään muihin. Et ole ainoa, joka toivoisi pääsevänsä pussaamaan toista ihmistä tai harrastamaan seksiä. Vaikka tuntuisi siltä, että kaikki muut ovat paljon kokeneempia kuin itse, ei asia välttämättä ole näin. Usein on helppoa sanoa kokeilleensa erilaisia seksiin liittyviä juttuja, mutta todellisuudessa moni muukin ikäisesi on samassa tilanteessa kanssasi. Silti oma tilanne voi ärsyttää, jos toiveissa olisi esimerkiksi kumppanin löytäminen.
Runkkaamisen avulla voi tutustua omaan seksuaalisuuteensa ja kehonsa reaktioihin. Harmi kuulla, että runkkaaminen ei tunnu riittävältä asialta tällä hetkellä. Mikäli haluaa piristää runkkaushetkiä, voi esimerkiksi tehdä itse tai ostaa jonkin seksilelun itselleen. Runkkaamisesta voi myös pitää taukoa, jos se ei liiemmin kiinnosta. Tällaisissa tilanteissa voi pohtia, millaiset asiat itseä kiinnostavat ja millainen mukava tekeminen saisi omat ajatukset muualle.
Kiva juttu, että sinulla on tyttöjä kavereina ja osaat tulla toimeen tyttöjen kanssa. Ehkäpä heidän kauttaan voisi kysellä, onko heillä ketään ystävää tai sukulaista, joka etsisi seurustelukumppania? Myös erilaisista harrastuksista saattaa löytää itselleen seuraa; voisiko jokin tyttövaltainen harrastus kiinnostaa sinua? Näin tulisit tutustuneeksi uusiin ihmisiin, jotka taas tarvittaessa tuntevat uusia ihmisiä.
Toivottavasti sinulla olisi jo parempi olo. Elämä ei aina mene samoja reittejä kuin muilla, mutta se ei tarkoita, ettetkö jossain vaiheessa pääsisi kokemaan kuvaamiasi asioita. Omista tunteistaan on lupa puhua jollekin luotettavalle kaverille tai turvalliselle aikuiselle. Moni ihminen voi samastua tunteisiisi ja osaa siksi kuunnella ja auttaa sinua. Jos kaipaat tilanteen ulkopuolista henkilöä, voit tulla juttelemaan myös meidän kanssamme neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi