Seurustelu
Moi oon ihastunu yhteen samanikäseen mut eri luokalla olevaan tyttöön ja mul on sen puhelinnumero mut en oo puhunu sen kaa ees ohimennen tyyliin kahteenvuoteen ja en oo varma et onks se jo jonkun kans ja se on pahin ongelma. Tekstarin laittaminen ois varmaan parast mut en oikeen tiiän miten lähestyy sillee kiertäen ku en vaa haluu laittaa ”moi oon ihastunu suhun”

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva juttu, että olet kohdannut jonkun sinua erityisellä tavalla kiinnostavan ihmisen. On jo hyvä askel, että sinulla on hänen numeronsa. Olisitko voinut kysellä ensin ihan muina miehinä kuulumisia ja esimerkiksi lomasuunnitelmia? Ja sitten kun yhteys on luotu, niin olisit kertonut ihastumisestasi. Toki voit mennä myös suoraan asiaan, näin saat ainakin selvyyden ja ei tule mitään väärinkäsityksiä siitä, oletko liikkeellä vain kaverina vai kenties olisitko kiinnostunut seurustelustakin.
Jos sinusta tuntuu helpommalta, voit yrittää lähestyä häntä jo koulussa esimerkiksi istumalla ruokalassa samaan pöytään. Välitunneillakin voit koettaa olla samoissa porukoissa tai jossakin lähistöllä ja testata sitä kautta juttusille pääsemistä. Näin saattaisit saada tietoosi myös sen, onko hänellä jo kumppania tai ylipäätään, millaisista asioista hän pitää. Lisäksi voit ystävien kautta onkia tietoa siitä, millainen elämäntilanne tytöllä on tai voisiko hän olla kiinnostunut sinusta. Täällä on vielä muutama vinkki siihen, miten voi yrittää saada toisen huomion.
Toivottavasti tarinassanne olisi onnellinen loppu. Jos tilanne mietityttää kovasti, kannattaa jutella aikuisen kanssa, heille ihastumisen tunteet ovat tuttuja. Heillä on kokemusta myös niin epäonnistumisista kuin onnistumisistakin, joten heillä on asiantuntemusta erilaisista lopputuloksista. Tämän jälkeen olet ainakin yhtä kokemusta rikkaampi. Tsemppiä aloitteen tekemiseen!
Maija Nieminen