Suuntautuminen?
Elikkä, en pidä itseäni homona, biseksuaalina tai vääränsukupuolisena, kuitenkin kiihottaa pojan ja tytön kanssa pelehtiminen noin yhtä paljon… Ehkä pojan kanssa touhuaminen vie noista voiton (antaa kovemman erektion)…
Nää on sellasia asioita jotka häiritsee, (tunnistan itseni heteroksi, mutta molempien sukupuolten kanssa sekstailu kiinnostaa).
Mutta, jos esimerkiksi mietin seksiä pojan kanssa, saan vahvan erektion, vaikka fantasia ei kiinnostakaan enkä koskaan katso poikia sillä silmällä. Mutta nautin katsoa tyttöjä ja fantasioita jopa ihastuksia löytyy, mutta en lähes koskaan saa erektiota ajatellessani tyttöä tai hänen kehoaan…
Jos katson taas aikuisviihdettä, kiinnostaa hieman enemmän seksuaalivähemmistöjen touhu (lesbot, homot), mutta normaali seksi ei videoilla saa viisariani värähtämään kovin helposti.
Miehen keho ällöttää hieman (ei oma, vaan toisen konkreettinen olemassaolo), miehen keho kiihottaa, mutta sitä ei taas halua nähdä.
Voisin vaikka lyödä vetoa, että jos näkisin ihastukseni (tyttö) alasti, en saisi ihan heti erektiota, mutta katsoisin sitä mieluusti.
Olisiko tämän voinut aiheuttaa liiallinen porno?
Tiivistettynä, koen seksuaalista vetoa tyttöihin, mutta seksi heidän kanssaan ei fantasiana kiihota paljoa.
Poikia en ikinä seurustelisi, mutta heidän kanssaan touhuaminen jännittää fantasiana jostain syystä enemmän.
Koen siis vetoa heteroseksuaalisesti, mutta yhdyntä kiinnostaa enimmäkseen homoeroottisesti, niin mikä se on tämmönen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Pohdit seksuaaliseen suuntautumiseen liittyviä kysymyksiä, mikä on hyvin yleistä. Kerrot, että kiihotut seksistä poikien kanssa ja se häiritsee sinua. Kerrot olevasi huolissasi siitä, että saisitko erektiota, jos näkisi ihastuksesi alasti. Pohdit myös, voiko liiallisella pornon käytöllä olla vaikutusta asiaan. Toteat, että poikien kanssa et haluaisi seurustella, mutta seksi kiinnostaisi.
Monet ihmiset saattavat tuntea vetoa eri sukupuolia kohtaan. Se, että koet kiihottuvasi katsoessasi samaa sukupuolta olevien henkilöiden seksiä ei määrittele sinua tai sinun seksuaalista suuntautumistasi. Monet heteroiksi itsensä määrittelevät henkilöt katsovat homopornoa ja kiihottuvat siitä. Jotkut itsensä heteroksi määrittelevät miehet myös harrastavat seksiä muiden miesten kanssa. Seksuaalisen suuntautumisen nimeäminen tai nimeämättä jättäminen on sinun oma päätöksesi.
Seksuaalinen suuntautuminen ja romanttinen suuntautuminen voivat myös kohdistua eri sukupuoliin. Henkilö saattaa olla heteroromanttinen, jolloin tuntee emotionaalista vetoa eri sukupuolta olevia henkilöitä kohtaan, mutta homoeroottinen, jolloin tuntee seksuaalista vetoa samaa sukupuolta olevia kohtaan. Seksuaalisuus on hyvin yksilöllistä eikä se yleensä pysy samanlaisena koko elämän ajan, vaan muuttuu ja muokkaantuu ihmisen kasvaessa. Kokemasi tuntemukset ja ajatuksesi voivat siis olla ohimeneviä ja vaikuttaa vain tällä hetkellä tai ne voivat olla jotain pysyvämpää. Seksuaalisen suuntautumisen moninaisuudesta voit lukea lisää täältä.
Myös kiihottumiseen vaikuttavat tekijät vaihtelevat ihmisillä paljon, eikä niihin voi vaikuttaa. Omia mieltymyksiä voi ja kannattaa rohkeasti tutkia. Kaikenlaiset fantasiat ovat sallittuja ja niitä on myös hyvä olla. Fantasiat ovat sinun omiasi eikä niitä tarvitse jakaa muille, jos ei halua. Jos fantasia seksistä tytön kanssa tällä hetkellä ei kiihota sinua, niin se on ihan ok.
Pornon katsomisessa ei ole mitään pahaa, eikä pornon katsominen vaikuta seksuaaliseen suuntautumiseen. Aikuisviihteen kohdalla on hyvä tiedostaa, että se on näyteltyä ja lavastettua. Todelliset seksitilanteet ja kehot eivät välttämättä ole samanlaisia kuin pornossa. Jos pornon katsominen alkaa viedä liikaa aikaa ja aiheuttaa ahdistusta, voi olla hyvä pitää taukoa katsomisessa tai puhua asiasta ammattilaisen kanssa.
Jos haluat jutella lisää niin voit varata ajan maksuttomaan neuvontaan tai soittaa ilmaiseen neuvontapuhelimeemme.
Nita Taivaloja