Talirauhasen irtoaminen?!
Heih! 14, kohta 15 v jätkä kysyisi sellaista asiaa, että kuuluuko genitaalialueen talirauhasen finnin puhjetessa tulla ulos?
Nimittäin minulle kasvaa varsin ilkeältä tuntuvia, isohkoja finnejä peniksen alapuolelle aika-ajoin, en ole tästä huolissaan, mutta ihmettelen vaan, mikä semmonen kova kellertävä pallo on, joka tulee talin mukana ulos haavasta tulehduksen loppupuolella…

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erilaisia näppylöitä voi tosiaan joskus tulla myös genitaalialueelle. Joskus näppylät voivat olla merkki seksitaudista, muttet maininnut mitään tähän viittaavaa, joten kyseessä varmaankin ovat ihan vain tavalliset finnit.
Näin netin kautta on vaikeaa sanoa tarkemmin, mitä nuo kellertävät kovat pallot ovat. Voisikohan kyseessä olla jonkinlaista koteloitunutta talia? Joka tapauksessa, ei kannata näitä näppylöitä puristella, jottei iho ärry enemmän. Iho on hyvä pitää puhtaana ja genitaalialueelle riittää pelkkä lämpimällä vedellä peseminen päivittäin. Halutessaan voi käyttää myös intiimialueelle sopivaa pesuainetta, mutta kannattaa tarkkailla finnejä, etteivät ne ärsyynny erilaisista pesuaineista. Välillä voi antaa intiimialueelle myös ilmakylpyjä.
Finnejä tulee kaikille ja niitä ei tarvitse hävetä. Varmimman tiedon noihin kellertäviin palloihin saat terveydenhoitajalta. Häneltä voi myös kysäistä, voisiko tuota ”ilkeältä tuntumista” lievittää jotenkin juuri sinulle sopivalla tavalla. Voi hyvin!
Maija Nieminen