tutti
oon 11wee poika ja mul on sillai vähä nolo juttu et tykkään välil imee tuttia … lähinnä salaa ku ei vanhemmat oikee tykkää. voiks siit olla jotai haittaa?? mul on jotenki tosi turva olo kun mul on tutti en tiiä miks ja et onks tää kui yleistä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä voi olla erilaisia mieltymyksiä ja niissä ei ole mitään pahaa. Maailmassa on monia muitakin, jotka tykkäävät tutin imemisestä, sinulla ei siis ole mitään syytä nolostua. Tutin imemisestä satunnaisesti ei ole mitään haittaa. Mikäli tuttia imisi ihan kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä, saattaisi mahdollisesti ilmetä purennassa vikoja. Tutin käyttämisessä on hyvä muistaa myös tutin puhtaudesta huolehtiminen.
Ikävää, että joudut salaamaan asiaa vanhemmiltasi. Ehkäpä asia on heille vieraampi ja siksi he eivät osaa suhtautua tilanteeseen positiivisesti. Jos sinusta tuntuu yhtään siltä, kerro heille, ettet haluaisi salailla mitään elämäsi osa-alueita heiltä ja imet tuttia siksi, että koet sen rauhoittavana. Jospa hekin ajan myötä ymmärtäisivät sinun kantasi. Myös terveydenhoitajalle tai jollekin muulle turvalliselle aikuiselle kannattaa puhua, jos tuntuu siltä, että kaipaisi vielä tukea ja tietoa tähän asiaan liittyen. Lisäksi meihin saa aina olla niin halutessaan yhteydessä, neuvomme sinua mielellämme.
Neuvonnan tiimi