Vaipat
Hei,
Kysymys vaippafetissistä. Miten pääsisin eroon fetissiini liittyvästä häpeästä? Tiedän kyllä, etten satuta ketään tai ettei fetissini tule mihinkään lähtemään. En myöskään pyri esittelemään fetissiäni kenellekään tai muuten ole mikään exhibitionistiluonne, mutta siltikään en ole sinut fetissini kanssa ja se vaikuttaa jo parisuhdemahdollisuuksiinkin, kun en usko kenenkään tätä hyväksyvän.
Toinen kysymys koskee vaippojen ostamista. Poden vähän huonoa omaatuntoa, kun olen tutusta apuvälinemyymälästä käynyt vaippani ostamassa ja myyjä/omistaja luulee minua pidätyskyvyttömaksi ja on aina tosi ystävällinen. Hän on mm ehdottanut, että tarvittaessa voisin käydä vaihtamassa vaippani hänen vessassaan. Kerran kävin ja tunsin välittömästi huonoa omaatuntoa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Mietit, miten pääsisit eroon vaippafetissin aiheuttamasta häpestä. Kuten kuvailetkin, vaippafetissi on tavallinen fetissi eikä sitä tarvitse hävetä. Ihmisillä on hyvin monenlaisia fetissejä, ja he voivat silti olla parisuhteessa. Vaippafetissi ei ole este kumppanin löytymiselle. Ihmissuhteissa on hyvä pyrkiä avoimeen, kunnioittavaan keskusteluun seksuaalisuudesta ja toisen mieltymyksistä, vaikka niitä ei itse jakaisi.
Kerroit ostavasi vaipat apuvälinemyymälästä, josta olet saanut hyvää palvelua. Olet häpeissäsi, kun käytit tarjottua vessaa, vaikkei siihen tarvetta ollutkaan. Tästä ei tarvitse kantaa huolta, kaikki ihmiset asioivat vessassa, jos siihen on tarve ja mahdollisuus. Voit jatkossakin asioida siellä tai tilata vaippoja nettikaupasta, miten sinulle parhaiten sopii.
Häpeän tunnetta voi olla haastavaa käsitellä yksin, joten esimerkiksi seksuaalineuvojan tai -terapeutin kanssa juttelusta voit saada tukea tunteiden käsittelyyn ja tulla sen myötä enemmän sinuiksi seksuaalisuutesi kanssa. Esimerkiksi meille voi varata keskusteluajan tai soittaa avoimeen puhelinneuvontaamme.
Marjo V.