Voiko esim.kapeahkoa kotimaista porkkanaa käyttää turvallisesti naiskehon masturboimiseen jos huu...
Voiko esim.kapeahkoa kotimaista porkkanaa käyttää turvallisesti naiskehon masturboimiseen jos huuhtoo näkyvän lian pois+laittaa kondomin sen päälle?Nettikauppojen pienimmätkin dildot ovat liian paksuja minulle,ne ei mene sisään tai jos menee niin sattuu vaan ja tuntuu että repeän vaikka olisin rento&kiihottunut&olisi liukuvoidetta.En oikein tiedä mikä olisi hyvä suunnilleen peukalon paksuinen juttu?Onko normaalia ettei seksilelut sovi keholleni?Kova penis kai on iso,miten yhdyntä toimisi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Sooloseksissä on sallittua käyttää erilaisia esineitä tai välineitä omien mieltymysten mukaan. Masturboinnissa voi käyttää porkkanaa, jos se tuntuu itsestä hyvältä ajatukselta. Porkkana kannattaa tosiaan pestä ja päällä käyttää kondomia, jotta vältyttäisiin esimerkiksi tulehdusten syntymiseltä. Myös muita kotoa löytyviä esineitä voi testata, mutta luultavasti tuo kapea porkkana on tällä hetkellä kokoluokaltaan sopivin väline itsetyydytykseen. Oikeanlaista välinettä valitessa on huomioitava koon ja hygienian lisäksi myös se, ettei esine rikkoudu käytössä sisälle, tai, ettei esineessä ole irtoavia tai satuttavia osia. Esine ei saisi myöskään päästä lipeämään käden ulottumattomiin itsetyydytyksen aikana. Tänne on koottu vielä tietoa itsetyydytyksestä, masturbointitekniikoista ja leluista.
Omaa kehoaan kannattaa kuunnella ja käyttää vain sellaisia seksivälineitä tai itsetyydytystekniikoita, jotka tuottavat mielihyvää ja eivät satuta. Ihmiskehoja on erilaisia ja siksi eri lelut tai itsetyydytystekniikat eivät välttämättä sovi kaikille. Jos sinusta tuntuu vaikealta laittaa mitään sisällesi, olisiko jokin ulkoisesti käytettävä lelu, kuten klitoriskiihotin ollut sopivampi väline?
Itsetyydytyksen tai yhdynnän onnistumiseen vaikuttavat rentoutumisen, kiihottumisen ja liukuvoiteen lisäksi myös iän mukanaan tuomat muutokset kehossa sekä immenkalvon venyminen. Peniksiäkin on erilaisia, niin ohuita kuin paksuja. Koska emätin on joustava elin, voi peniksen saada sisään yleensä rauhallisella etenemisellä ja liukuvoiteen käytöllä. Myös yhdynnässä molempien osapuolten on tärkeää kuunnella kehoaan ja jatkaa vain sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Lisäksi on oleellista huomioida, että kehossa on sukuelinten lisäksi paljon muitakin kohtia, joita koskettelemalla on mahdollista saada nautintoa sooloseksin ja yhdynnän aikana.
Toivottavasti löydät jonkin mieleisen tavan toteuttaa seksuaalisuuttasi. Jos asia vaivaa sinua tai itsetyydytys/mahdolliset yhdynnät tuottavat kipua, kannattaa tilanteestaan jutella terveydenhoitajan kanssa. Luultavasti kaikki on kuitenkin kunnossa, joten ei syytä huoleen. Lisätietoa kehoon ja itsetyydytykseen liittyen saat neuvontapuhelimestamme.
Maija Nieminen