Voiko kivespussi revetä ja voiko kivekset vaihtaa paikkaa pussissa. Aina...
Voiko kivespussi revetä ja voiko kivekset vaihtaa paikkaa pussissa. Aina kun laukean niin kivekset tekee pumppausliikettä ja samaa pumppausta tuntuu peräaukon ja kivesten välisessä osassa eli pumppaako kivekset spermaa eteenpäin ja kertyykö sperma kiveksiin kun olen tarpeeksi kauan laukeamatta niin kivekset alkaa kihelmöimään ja tekee mieli runkata

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kivekset ovat pääasiassa hyvin suojassa kivespussin sisällä. Jos kiveksiin kohdistuu kuitenkin jonkinlainen voimakas isku tai muu vastaanvanlainen asia, voi kives revetä tai siirtyä pois paikoiltaan nivusen alueelle. Kives voi myös kiertyä tavalla, joka häiritsee verenkiertoa ja siten asettaa kiveksen toiminnan vaaraan. Mikäli kivesten alueelle ilmaantuu jonkinlaisia oireita tai kipua, on tärkeää kääntyä lääkärin puoleen. Lisää kivesvammoista voit lukea täältä.
Siittiöt muodostuvat kiveksissä ja varastoituvat lisäkiveksiin kypsymään. Lauetessa siittiöt purkautuvat lisäkiveksistä ja matkaavat virtsaputkea kohti. Sperma sisältää myös rakkularauhasen ja eturauhasen erittämiä nesteitä. Keho tuottaa uusia siittiöitä koko ajan riippumatta siitä, saako siemensyöksyjä usein vai harvoin. Kuvaamasi pumppaava liike on täysin luonnollinen ja se johtuu kehon lihasten työskentelystä. Esimerkiksi paisuvaislihas supistelee siemensyöksyn aikana.
Jos ei ole runkannut hetkeen, voi kiveksissä aistia kuvaamiasi tuntemuksia ja saattaa tehdä mieli runkata. Tämä ei ole vaarallista ja jos haluaa runkata, voi näin myös toimia.
Hieno juttu, että sinua kiinnostavat kehoon liittyvät asiat. Jos sinulle jäi vielä kysyttävää, voit kääntyä terveydenhoitajan puoleen tai lähettää meille uuden kysymyksen.
Neuvonnan tiimi