Voiko muna kasvaa vielä olen 14v poika jolle on tullut...
Voiko muna kasvaa vielä olen 14v poika jolle on tullut jo jonkinmoinen kasvupyrähdys olen 172cm pitkä about ja kivekseni on noin 3,5-4cm pitkät ja eka siemensyöksy tuli noin 1,5v sitten munani tällä hetkellä vain 12cm pitkä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen ihminen kehittyy hyvin yksilölliseen tahtiin ja siksi on mahdotonta sanoa varmasti, kasvaako munasi vielä. Kertomastasi päätellen vaikuttaisi siltä, että alat olla murrosiän kehityksesi loppupuolella, jolloin peniskin on saavuttanut oman mittansa. Tämä ei toki tarkoita sitä, etteikö kasvua tai erilaisia muutoksia voisi tapahtua, luultavasti kehitys on vain hieman hitaampaa.
Moni muukin poika miettii peniksensä kokoa, mutta noin yleisesti ottaen vaikuttaa siltä, että peniksesi on aivan tavallisen mittainen jo noinkin. Tärkeintä on, että virtsaaminen, erektio ja siemensyöksy toimivat hyvin, joten viestistäsi päätellen voit olla oikein tyytyväinen omaan kehoosi ja penikseesi ihan tälläkin hetkellä. Jos asia vielä kuitenkin huolettaa sinua, kannattaa kääntyä terveydenhoitajan puoleen, joka osaa neuvoa sinua vielä henkilökohtaisemmin.
Maija Nieminen