Voiko ”touhutipoista” tulla raskaaksi? jos sitä on kumppanin käsillä ja...
Voiko ”touhutipoista” tulla raskaaksi? jos sitä on kumppanin käsillä ja sitten antoi tyydytystä alapäähän? Yhdyntää asti ei olla vielä menty

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On epätodennäköistä, että kuvaamallasi tavalla olisit tullut raskaaksi. Joissakin tapauksissa touhutippojen joukossa voi olla edellisistä siemensyöksyistä peräisin olevia siittiöitä. Raskauden alkamiseksi tulee emättimeen kuitenkin yleensä päätyä varsinaista siemennestettä. Jos haluaa hyväillä kumppania käsin, kannattaa kädet pikaisesti pestä eritteisiin koskemisen jälkeen, jotta seksileikkejä voi jatkaa rentoutuneesti. Mikäli yhdynnän aika tulee jossain vaiheessa, on hyvä muistaa kondomin käyttö, jolloin estetään raskauden alkamisen lisäksi myös mahdollisten seksitautien synty.
Ei siis hätää, et todennäköisesti ole raskaana. Jos sinulle tulisikin kuitenkin jotakin oireita tai asiasta herää vielä kysymyksiä, voit olla yhteydessä terveydenhoitajaan.
Maija Nieminen