Voiko vibraattori parantaa emättimen tuntoherkkyyttä yhdyntää ajatellen? Kaveri oli kuullut...
Voiko vibraattori parantaa emättimen tuntoherkkyyttä yhdyntää ajatellen? Kaveri oli kuullut jonkun asiantuntijan sanovan näin. Tuntuu jotenkin oudolta että tunto paranisi kun oon aiemmin kuullut että vibraattori nimenomaan aiheuttaa tunnottomuutta…

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen keho on erilainen ja siksi tietysti saattaa olla mahdollista, että vibraattori parantaisi joillakin ihmisillä tuntoherkkyyttä yhdyntää ajatellen. Ajattelun taustalla voi olla idea vibraattorin vaikutuksesta emättimen pintaverenkiertoon ja siten erilaisten uusien tuntemusten kokeminen. Vibraattoria on mahdollista käyttää sukuelinten lisäksi myös muilla seksuaalista mielihyvää tuottavilla alueilla ja saada näin kokemuksen herkemmästä orgasmista yhdynnässä. Yksin vibraattoria käytettäessä voi lisäksi oppia uusia asioista omasta kehostaan ja sen reaktioista. Oppimansa kautta on mahdollista yhdynnän aikana opastaa kumppaniaan sen suhteen, mistä kohdasta kosketus tuntuu nautinnollisimmalta.
Kuten itsekin pohdit, voi yhtäjaksoinen ja samalle alueelle kohdistunut stimulointi turruttaa hetkellisesti kyseistä aluetta. Tämä on yleistä, mutta asiasta ei tarvitse olla huolissaan, sillä tilanne menee tavallisesti itsestään ohi. Omaa kehoaan kannattaakin kuunnella ja jos tuntuu siltä, että vibraattori saa aikaan tunnottomuutta, on hyvä pitää pieni tauko.
Jos sinulle heräsi uusia kysymyksiä seksuaalisuuteen liittyen, voit soittaa halutessasi neuvontapuhelimeemme. Juttelemme kanssasi mielellämme lisää. Enemmän tietoa seksivälineistä löydät vielä täältä.
Neuvonnan tiimi