Voitteko selittää vähän pornoon liittyviä käsitteitä? Mitä eroa on pehmopornolla...
Voitteko selittää vähän pornoon liittyviä käsitteitä? Mitä eroa on pehmopornolla ja kovalla pornolla? Voiko katsoja tietää, kumpaako parhaillaan katsoo? Millaista on kakkaporno?

Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Porno on näyteltyä fantasiaa, jonka tarkoitus on kiihottaa katsojaa seksuaalisesti. Toisinaan keskusteluissa käytetään mainitsemaasi jaottelua kovaan pornoon ja pehmopornoon. Tällöin kovalla pornolla tarkoitetaan yleensä esityksiä, jossa seksiakti näyttelijöiden välillä näytetään suoraan ja yleensä lähikuvassa. Pehmopornossa taas seksin esittäminen voi olla vihjailevampaa, seksiä ei kuvata suoraan ja seksiakti voi olla kokonaan näytelty. Todellisuudessa raja näiden kahden välillä on liukuva ja on vaikea määritellä tarkasti, missä pehmoporno päättyy ja kova porno alkaa.
Pornon alalajeja on olemassa lukemattomia, sillä ihmisen kysy nauttia ja kiihottua erilaisista asioista on miltei rajaton. Kakkapornolla voidaan viitata sellaiseen pornoon, jossa kakka toimii jollakin tavoin kiihottavana elementtinä.
Maria Vihlman