Yhdenyön juttu kaduttaa ja ahdistaa/pelottaa
Hei, olen nuori mies ja taisin tehdä elämäni pahimman virheen. Harrastin seksiä varatun (luvalla) noin 25-30 vuotta vanhemman naisen kanssa joka asuu samalla paikkakunnalla kuin minä. Sen tapahtuman jälkeen sain hirveän ahdistuksen ja kaikki alkanut pelottaa. Mitä jos sielä olikin joku kamera tai törmään heihin kaupassa. He eivät mun henkilöllisyyttä tiedä, vain miltä näytän. Haluaisin tällä hetkellä vaan perua tapahtuneen. Tuntuu kuin olisin pilannut elämäni tämän takia. Pääsenkö koskaan tästä yli ja kuinka voin unohtaa koko jutun?

Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Kurja kuulla, että seksikokemus ahdistaa sinua noin kovin. Jos ymmärrän kysymyksesi oikein, seksin harrastamisesta oli sovittu yhteisesti ja siihen oli lupa. Oliko kokemuksessa tapahtumahetkellä jotakin turvatonta tai epämiellyttävää, vai tuliko ahdistus vasta jälkeenpäin?
Toisen kuvaaminen salaa seksin aikana on rikos ja rangaistava teko. Onko sinulla syytä olettaa, että sinua olisi kuvattu salaa seksiaktin aikana? Jäin myös potimaan, että miksi pelkäät törmätä näihin ihmisiin kaupassa. Onko rajojasi rikottu tai koetko olosi uhatuksi?
Joskus sellainenkin seksi, joka on tapahtunut yhteisymmärryksessä ja jossa kaikkien rajoja on kunnioitettu, voi tuntua jälkikäteen epämiellyttävältä. Tällöin eteenpäin voi auttaa sen pohtiminen, että miksi harrastettu seksi kaduttaa. Mikä seksissä tai sen jälkiseurauksissa oli sellaista, jota ei haluaisi uudelleen kokea? Vaikka kaduttavan kokemuksen pohtiminen voi tuntua hyvin epämiellyttävältä, sen kautta on kuitenkin mahdollista päästä kiinni myös siihen, mikä itselle seksissä on tärkeää ja arvokasta. Voit tietoisesti luoda katsetta tulevaan ja pohtia, että kenen kanssa ja millaista seksiä haluaisit tulevaisuudessa harrastaa. Yksittäinen seksikokemus ei määritä tulevaisuuttasi eikä tulevaa seksielämääsi.
Et kerro tarkemmin että mitä pelkäät. Pelkäätkö esimerkiksi itse toimineesi väärin, tai että joku muu on toiminut tai toimii tulevaisuudessa väärin sinua kohtaan? Kerrot jopa miettiväsi, että onko koko elämä nyt pilalla. Noin suuri pohdinta kuulostaa raskaalta kantaa ja siksi suosittelisinkin, että joko soittaisit neuvontapuhelimeemme tai varaisit ajan seksuaalineuvontaamme. Tällöin voisimme tarkemmin käydä läpi, että mitä pelkojen ja ahdistuksen taustalla on ja yhdessä miettiä keinoja hankalien tunteiden hallintaan. Palvelumme ovat täysin luottamuksellisia ja voit asioida niissä myös nimettömästi.
Maria Vihlman