Zoofilia ja eristäytyminen muista ihmisistä itsesuojeluna. Kuinka irtautua tästä huomioiden...
Tervehdys kaikille tätä lukeville uteliaille sekä asiantuntijoille.
Olen nuoruudesta asti kokenut ensisijaisesti vetoa eläimiä kohtaan ja olin lisäksi homoseksuaali. Yritin nuoruudessani sovittaa itseäni muottiin, kieltää ajatukseni sekä vältellä ajatuksia eläimiin sekä miehiin liittyen. Käytin omaa uskovaisuuttani rankaisuna itseäni kohtaan ja kielsin syntiset ajatukset väkisin. Tämä osoittautui virheeksi näin jälkikäteen ajateltuna sillä seksuaalisen identiteettini kehitys pysähtyi vuosiksi. Tätä ajattelua tuki asuminen kristinuskon valtaamalla alueella.
Nuoruudessani tärkeä uskovaisuus vainosi minua pitkälle aikuisuuteen ja minulla oli vaikeuksia päästää irti ajattelusta että homoseksuaalisuuteni on syntiä. Tässä vaiheessa vielä välttelin täysin ajatuksiani eläimiin liittyen koska en ollut millään tasolla valmis kohtaamaan itseäni ja todellisia halujani. Syyllistin ja inhosin itseäni toistuvasti.
Hyvin pitkän prosessin jälkeen hyväksyin hitaasti itseni homoseksuaalina zoofiilina. Prosessi ei ollut helppo ja aiheutti suunnatonta henkistä tuskaa ja monia valvottuja öitä.
Monien mutkien kautta olen hyväksynyt oman seksuaalisen suuntautumiseni, mutta tämän seurauksena olen eristäynyt ihmisistä hyvin voimakkaasti. Vietän päiväni yksin eikä läheisiä ystäviä juurikaan ole. Jokainen kerta kun juon alkoholia muiden kanssa on erittäin stressaava tilanne koska joudun pitämään suojamuurit yllä jotten paljastaisi mitään yksityiskohtia jotka voisivat vahingoittaa minua tulevaisuudessa tai tuhota mainettani.
Tuleva eläinsuojelulain 2020 voimaan tuleva ”uudistus” kriminalisoi seksuaalisen kanssakäynnin eläinten kanssa vaikka kyseinen laki laiminlyö eläinten hyvinvoinnin kannalta tärkeitä asioita rankasti.
Tämän pitkän vuodatuksen päätteeksi esitän kysymykseni.
Kuinka voin jatkossa uskoutua ihmisille fantasioistani, teoistani sekä mieltymyksistäni joutumatta rikosoikeudelliseen vastuuseen?
Kuinka voin ottaa aitoa kontaktia ihmisiin jos yksikin lipsautus voi tuhota koko elämäni?
Onko ainoa mahdollisuuteni siis eristäytyä vielä enemmän tai vaihtoehtoisesti elää rikollisena kunnes ajatuspoliisi nappaa minut ja teen itsemurhan ahdistuksen vuoksi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että otit yhteyttä meihin. Oman seksuaalisuuden ja identiteetin tukahduttaminen on raskasta ja satuttavaa sekä aiheuttaa pahoinvointia monella tasolla. On hyvä kuulla sinun olevan nyt vaiheessa, jossa voit hyväksyä seksuaalisen suuntautumisesi. Olet varmasti käynyt läpi monivaiheisen prosessin. Oletko saanut ammattiapua tai vertaistukea ajatustesi ja tunteidesi käsittelyyn?
Ymmärrän tarpeesi itsesuojeluun sekä huolesi kontaktin ottamisesta muihin ihmisiin. Aidon kontaktin luominen voi kuitenkin tapahtua rauhassa, eikä itsestä tarvitse jakaa kaikkea heti alussa, vaan tutustuminen ja yhteyden luominen toiseen tapahtuu usein pienin askelin. Meillä kaikilla on intiimejä yksityisasioita, joita emme välttämättä koskaan jaa muiden kanssa tai kerromme niistä vain hyvin luottamuksellisissa suhteissa ajan myötä.
Voit tulevaisuudessakin eläinsuojelulain mahdollisesta uudistuksesta huolimatta uskoutua luotettavalle taholle, esimerkiksi terapeutille tai seksuaalineuvojalle, zoofiliasta, mieltymyksistäsi ja fantasioistasi. Ammattiauttajilla on salassapitovelvollisuus.
Tuot esille ajatuksen itsemurhasta. Olisiko sinun mahdollista ottaa yhteyttä mielenterveyspalveluihin alueellasi, jotta saat tukea psyykkisen hyvinvoinnin turvaksi, ellet ole niin jo tehnyt? Seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa puolestaan voisit hyötyä keskustelusta ammattilaisen kanssa, joten rohkaisen lämpimästi ottamaan yhteyttä neuvontaamme joko puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella. Voimme keskustella näistä asioista luottamuksellisesti ja yhdessä pohtia mikä tukisi sinua. Neuvontamme on maksutonta ja voit asioida anonyymisti. Kuulluksi ja nähdyksi tuleminen sellaisina kuin olemme, on usein voimaannuttava ja korjaava tunne. Omien mieltymysten ja seksuaalisuuden kanssa voi oppia elämään tasapainoista ja mielekästä elämää, vaikka niihin liittyisikin yhteiskunnassamme tabuja.
Ethän jää yksin näiden asioiden kanssa. Sexpon neuvontapuhelimen tiedot löytyvät täältä ja neuvonta-aika on varattavissa täältä.
Sexpon neuvonnan tiimi