5.luokalla minulla alkoi pahat pakko-oireet.Kerran heräsin yöllä ja sipaisin vahingossa...
5.luokalla minulla alkoi pahat pakko-oireet.Kerran heräsin yöllä ja sipaisin vahingossa sormella tyynyä. Minun piti sipaista sitä uudestaan eri suuntaan deletoidakseni sen,sitten piti deletoida kahdesti koska eka kerta ei osunut kohdalle, jne. Tein tätä puoli tuntia kunnes yhtäkkiä orgasmoin.En tiennyt vielä että seksiä on olemassakaan,kävin nukkumaan säikähtäneenä.Aikuisena 1.kertaa masturboidessani tunnistin tunteen.Miten voi orgasmoida ei-seksuaalista pakko-oiretta tehdessä?!

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Kiihottuminen ja laukeaminen ovat kehollisia reaktioita, joista vastaa autonominen eli tahdosta riippumaton hermosto. Vaikka orgasmi ja laukeaminen tyypillisesti liitetään seksuaalisiin tilanteisiin, ovat nämä reaktiot mahdollisia muunlaisissakin tilanteissa, esimerkiksi ei-seksuaalisen unen aikana taikka urheillessa.
Kuulostaa siis siltä, että kuvailemasi tilanne on ollut jollakin tavalla intensiivinen ja kehosi on reagoinut siihen orgasmilla. Tässä ei ole mitään väärää taikka huolestuttavaa, vaikka ymmärrettävästi sitä nuorena saattoikin säikähtää. Toivottavasti nykyisin voit kuitenkin olla huoletta asian suhteen.
Lisätietoa pakko-oireista ja niiden hoidosta löytyy tästä omahoito-ohjelmasta sekä ohjelman etusivun oirenavigaattorista, joka ohjaa tarvittaessa paikallisten palveluiden piiriin.
Neuvonnan tiimi