Onko harvinaista, että seksin jälkeen itkettää?
Meillä oli aika ihmeellinen seksikokemus poikaystävän kanssa. Hän oli pitkään toivonut, että saisi laueta suuseksin päätteeksi suuhuni. Olin itse epäröinyt sitä, kun en tiennyt miltä sperma maistuu. Nyt päätin suostua, ja kokeilla millaista se on. Kun hän nuolemisen päätteeksi laukesi suuhuni, hän puhkesi itkemään. Se oli hänelle niin iso asia. Minuakin alkoi itkettää. Onko jotenkin harvinaista, että seksi saa aikaan näin isoja tunteita, kuten meille kävi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ei ole mitenkään harvinaista, että seksi saa isoja tunteita aikaan. On hyvin tavallista, että laukeamisen jälkeen voi myös itkettää. Seksin aikana ja orgasmin jälkeen ihminen on henkisellä tavalla aika ”alaston”. Seksin aikana koetut tunteet ja keholliset tuntemukset voivat saada aikaan itkun syntymisen, kun seksuaalinen lataus purkautuu. Kyyneleiden saa antaa vapaasti tulla, tilannetta ei tarvitse hävetä. On tavallista, että toisen itku saattaa herkistää kumppaninkin, sillä olette jakaneet ainutlaatuisen hetken yhdessä. Niin kauan kuin itkeminen tuntuu hyvältä ja puhdistavalta, ei asiasta tarvitse kantaa huolta.
Mukavaa kuulla, että te pystytte keskustelemaan omista toiveistanne toistenne kanssa. Voitte vielä jutella tapahtuneesta yhdessä, jos koette, että haluaisitte käsitellä asiaa tarkemmin. Kertomasi perusteella voitte kuitenkin olla rauhassa tilanteessanne. Erilaisia seksitapoja on sallittua jatkossakin testata, jos jokin seksitapa kiinnostaa molempia.
Neuvonnan tiimi