Äänteleminen seksissä
Olen miettinyt seksiin kuuluvia ääniä. Onko tyypillistä, että nainen alkaa äännellä seksin aikana? Mistä se johtuu? Onko sellaisia pornovideoita, joilla olisi luonnollista ääntelyä? Olisi kiihottavaa kuulla miltä se kuulostaisi. Voiko seksistä nauttiminen jotenkin rajoittua, jos ei ole mahdollista äännellä vaikkapa jos on mahdollista, että lapset voisivat kuulla?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksistä voi nauttia kaikilla eri aisteilla. Jotkut myös saattavat kiihottua erityisesti esimerkiksi kuuloaisteilla tehdyistä havainnoista seksin yhteydessä. Seksiin liittyvistä äänistä saa kiihottua, jos se tuntuu itsestä nautinnolliselta.
Jokainen ihminen käyttäytyy seksissä omalla tavallaan. Myös ääntelemisessä on eroja niin ihmisen kuin seksikerrankin suhteen. On tavallista, että seksin yhteydessä voi kuulua erilaisia äännähdyksiä, kuten vaikkapa huokauksia, ynähdyksiä tai jopa kiljahduksiakin. Äänteleminen voi tulla spontaanina reaktiona ilman sen erityisempää syytä. Jotkut voivat äännähdellä, koska itse kiihottuvat ääntelemisestä tai tietävät kumppanin kiihottuvan äännähdyksistä. Ääntelemisestä ei välttämättä kuitenkaan pysty päättelemään nautinnon määrää. On ihmisiä, jotka eivät ääntele, mutta nauttivat silti paljon seksistä. Kenenkään ei tarvitse äännellä, jos ei itse halua.
Porno on näyteltyä elokuvaa. Tästä syystä pornoelokuvissa kuullut ääntelemiset eivät välttämättä vastaa tosielämän seksiääntelyä. Pornovalikoimista saattaa kuitenkin löytää videoita, joissa on erikoistuttu ääniin. Myös oikeiden parien videoissa voi kuulla seksiin liittyviä ääniä. Materiaali ja äännähdykset vaihtelevat videoiden mukaan.
Jos pitää erityisen paljon äänistä, voi seksistä nauttiminen rajoittua, mikäli ääntelemistä joutuu pidättelemään. Nautinnon kokemiseen liittyy kuitenkin yleensä paljon muitakin tekijöitä kuin äänteleminen. Siksi myös hiljaisesta seksistä on mahdollista nauttia. Oleellista on, että tilanne on kokonaisuudessaan molemmille mieluisa.
Neuvonnan tiimi