Aikuisvauvailu vaikean lapsuuden jälkeen
Moikka. Miul on ollu erittäin vaikee lapsuus. Isäni hakkasi ja pahoinpiteli päivittäin. Olen nyt siis parin kuukauden päästä 29v jätkä. Tajusin jo pienenä, että sitten ko jouduin luopumaan turvaistuimesta, tuteista, vaipoista ym ni sain itkupotkuraivarit koska en ollu valmis niistä luopuu. Nykyään koen itseni aikuiseksi vauvaksi, löytyy turvaistuin, tutti, vaippoja ym joita käytän 24/7. Aikuisvauvailusta ei tiedä perheeni, mutta osa ystävistä kyllä. Nolottaa jos joskus jään heille tästä kiinni.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On luonnollista pyrkiä etsimään turvallisuutta ja hyvää oloa tuottavia asioita elämäänsä. Turvaistuin, tutti ja vaipat voivat synnyttää hyvää oloa siinä missä muutkin asiat. On monia muitakin, jotka toteuttavat itseään aikuisvauvailemalla. Aikuisvauvailustaan ei tarvitse tuntea häpeää.
Mukavaa, että olet kertonut asiasta osalle ystävistäsi. Vaatii paljon rohkeutta kertoa henkilökohtaisista asioistaan avoimesti. Sinulla on jatkossakin täysi oikeus päättää, keille kerrot aikuisvauvailusta. Perheelle ei ole pakko kertoa, mikäli et koe aihetta turvalliseksi puheenaiheeksi.
Joskus vertaistuki voi auttaa, ja muita aikuisvauvailusta kiinostuneita voi löytää esimerkiksi internetistä. Aikuisvauvailun herättämistä mietteistä tai vaikkapa paljastumiseen liittyvästä huolesta on mahdollista puhua luottamuksellisesti myös seksuaalineuvojalle, jolloin voidaan yhdessä miettiä juuri sinulle sopivia keinoja tilanteeseen. Löydät yhteystiedot muihin palveluihimme täältä.
Neuvonnan tiimi