Aina kun harrastamme tyttöystäväni kanssa seksiä, ja vaikka sessio kestäisi...
Aina kun harrastamme tyttöystäväni kanssa seksiä, ja vaikka sessio kestäisi kuinka kauan niin tyttöystäväni ei saa orgasmia lainkaan.. mikä voisi helpottaa asiaa? Haluaisin, että hänkin saisi edes joskus oikein kunnon orgasmin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa kuulla, että haluat seksin olevan teille molemmille nautinnollista. On ihan luonnollista, että aina orgasmia ei tule, vaikka kuinka yrittäisi. Taustalla voi olla hyvin erilaisia seikkoja, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä itse aktin kanssa. Syynä voi olla esimerkiksi jännitys, tietyt lääkitykset, parisuhteen tila, luottamus kumppaniin seksin aikana, oma minäkuva ja siihen liittyvä epävarmuus tai vaikkapa elämäntilanne yleisesti. Monesti myös jo ajatus ”pakollisesta” orgasmista saattaa synnyttää suorituspaineita ja latistaa kummakin osapuolen intoa ja vaikeuttaa orgasmin saantia.
Mitään yhtä varmaa keinoa tuottaa/saada orgasmi ei ole, sillä jokainen ihminen on oma yksilönsä ja tykkää erilaisista asioista. Parhain keino olisi siis kysyä tyttöystävältäsi suoraan tai pyytää häntä joko näyttämään itse tai neuvomaan sinulle tarkasti, mistä hän pitää. Koko keho on täynnä seksuaalista mielihyvää tuottavia alueita, joihin voitte myös yhdessä tutustua kokeilemalla eri hyväilytekniikoita. Lähtökohtaisesti kannattaa suhtautua tilanteeseen nautinnon näkökulmasta, eli jatkaa vain sitä toimintaa, mikä tuntuu hyvältä. Orgasmi on sitten vain ”sivutuote”, joka tulee, jos on tullakseen. Hyväilyjä kannattaa testata rauhalliseen tahtiin ja niin, että tunnelma pysyy rentona.
Tärkeintä on keskustella omista tuntemuksistaan ja kuunnella toisen mielipidettä ja kokemusta teemaan liittyen. Jos tuntuu vaikealta ottaa asiaa puheeksi tai kaipaisitte yhdessä lisää neuvoja tilanteeseenne, saa neuvontapuhelimeemme olla aina yhteydessä. Autamme mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi