Alastomien tyttöjen ja seksin miettiminen koulussa
Koulunkäynnistä ei meinaa tulla mitään kun mietin vaan luokan tyttöjä alastomana ja seksiä koko ajan tunnilla. Mitä pitäis tehdä? Runkkaan jo aika paljon niin en viitti sitäkään tehdä yhtään enempää

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Alastomien tyttöjen sekä seksin ajatteleminen on tavallista ja tuttua muillekin. Yleensä seksiin liittyvät asiat voivat pyöriä mielessä etenkin murrosiässä. Tämä voi tuntua turhauttavalta, mutta tilanne yleensä tasaantuu iän myötä.
Fantasiointi ja runkkaaminen ovat tosiaan yksi tapa toimia tilanteessasi. Joskus voi kuitenkin käydä niin, että ajatukset jäävät itsepintaisesti pyörimään päähän. Näin käy monesti tilanteissa, joissa alastomuuden ja seksin ajatteleminen on tietyllä tapaa kiellettyä. Esimerkiksi koulussa saattaa ajatus helposti harhailla muihin asioihin. ”Kielletyn” ajatuksen tullessa voi tunnistaa kyseisen ajatuksen, mutta jättää asian ajattelemisen siihen. Tämä saattaa olla alkuun hankalaa, mutta aivan samalla tavalla kuin pystyt koulussa keskittymään alastomien tyttöjen ajattelemiseen, on aivoja mahdollista huijata keskittymään myös muihin asioihin. Itselleen voi antaa luvan seksin ajattelemiseen esimerkiksi välitunneilla, mutta ohjata ajatukset sinnikkäästi oppituntien aikana opetettavaan asiaan. Myös jokin konkreettinen toiminta saattaa harhauttaa ajatuksia. Esimerkiksi muistiinpanojen kirjoittaminen voi toimia seksiajatuksia harhauttavana keinona. On myös mahdollista miettiä, millaisissa tilanteissa seksi ei tule mieleen. Voisiko näistä hetkistä omaksua joitakin seikkoja keskittymisen tukemiseen?
Seksin ajattelemisessa ei ole mitään pahaa. Riippuu paljon ihmisestä ja päivästä, paljonko seksi on ajatuksissa. Jos tilanne vaikuttaisi heikentävästi koulutyöhösi, voi asian ottaa puheeksi opettajan tai terveydenhoitajan kanssa. Murrosikään liittyvät muutokset ovat heille tuttuja. Voit myös tulla keskustelemaan tilanteestasi neuvontapuhelimeen, jossa asiaa on mahdollista käsitellä laajemmin.
Neuvonnan tiimi