Alastonuinti kavereiden kanssa
Mulla on kaveri porukka missä on poikia ja tyttöjä ja ne halus mennä viikonloppuna myöhään illalla alasti uimaan ja mä oon menossa kans koska on ihan parasta jos näkisin tyttöjä alasti kun en oo nähnyt koskaan, mutta mitä jos ne nauraa mulle tai kattoo oudosti kun mulla on aika pieni pippeli? Mä vähän pelkään sitä mut muuten haluun kyllä mennä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Moni muukin kokee huolta omasta ulkonäöstään tai kehonsa mittasuhteista. Todennäköisesti jotain toistakin kaveriporukastasi saattaa huolettaa samat asiat. On täysin luonnollista, että mielessä voi pyöriä sekä jännityksen että epävarmuuden tunteita. Omaa kehoaan ei kuitenkaan tarvitse hävetä.
Kaikki kehittyvät aina omaan tahtiinsa ja siksi ei kannata vertailla itseään toisiin. Jokaisen keho on hyvä sellaisenaan, olipa pippeli kooltaan millainen tahansa. Huoli omasta pippelin koosta on turhaa, sillä koko ei määritä seksuaalisen nautinnon määrää. Kaikenlaisilla kehoilla voi tuottaa ja kokea seksuaalista nautintoa.
Olisi ikävää, jos joku nauraisi sinulle. Tilanne saattaa olla uusi useammille teistä, joten luultavasti kaikki keskittyvät miettimään vain omaa kehoaan, eivätkä ehdi vertailla pippelien kokoja. Jos joku toimisi ikävästi, voi toiselle sanoa, että hänen käytöksensä loukkaa sinua. Myös aikuiselle kannattaa aina puhua, mikäli tilanne huolettaa jo etukäteen tai sitten, jos jotakin ikävää tapahtuisi alastonuinnilla. Olette kerääntyneet pitämään hauskaa ja kavereiden ei kuulu pilkata toisia. Siksi kannattaa olla ihan rauhallisin mielin.
On hyvä kuulostella tuntemuksiaan ja miettiä, haluaako mennä alasti uimaan vai ei. Sinulla on itsemääräämisoikeus omaan kehoosi ja voit pitää päällä uimahousujakin, mikäli se tuntuu lopulta parhaimmalta vaihtoehdolta. Keskustelu omista tuntemuksistaan toisten kanssa saattaa myös helpottaa asian käsittelemistä. Jos kavereiden tai tutun aikuisen kanssa keskusteleminen tuntuu epämukavalta ajatukselta, voisi sinua auttaa esimerkiksi soittaminen Poikien Puhelimeen. Halutessasi voit myös tutustua pippeliä ja pippelin kokoa käsittelevään artikkeliimme. Toivottavasti kaikki sujuu mukavasti ja saat uusia kivoja muistoja. Lisätietoa murrosiän muutoksista löydät täältä.
Neuvonnan tiimi