Alavatsakipu seksissä
Huomasin, että kun kiihotun alkaa alavatsassa vähän vasemmalla puolella semmoinen ”kipu”. Paineen tunne. En tiedä mistä se johtuu. Orgasmissa voimistuu paine ja sen jälkeenkin saattaa tuntua hetken aikaa. Muuten ei ole mitään outoja kipuja tällä alueella.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että huolehdit terveydestäsi. Jokaisen keho on yksilöllinen ja siksi erilaisia tuntemuksia voi myöskin syntyä kiihottuessa tai orgasmin aikana. Seksin kuuluisi tuntua kuitenkin miellyttävältä eikä kivuliaalta. Jos jokin tuntuu ikävältä, voi pitää pienen tauon ja esimerkiksi pyrkiä etsimään sellainen hyväilytapa, joka ei tuntuisi epämiellyttävältä.
Kyseessä saattaa olla asentoon, liikkeisiin tai lihasjännitykseen liittyvät asiat. Myös erilaiset rakenteelliset seikat, tulehdukset tai endometrioosi voivat aiheuttaa yhdyntäkipuja.
Hyvä kuulla, ettet tunne kipuja muutoin alavatsan alueella. Tilanteesi selvittämiseksi olisi hyvä jutella asiasta lääkärin kanssa. Lääkäriltä saat kattavampaa tietoa terveyteesi ja tilanteeseesi liittyen. Aihepiiri on tuttu muillekin ja siksi sinua voisi hyödyttää myös tämä hiljattain tullut kysymys ja siihen annettu vastaus. Voit olla kuitenkin rauhassa tilanteessasi, apukeinoja löytyy, jos ”kotikonstit” eivät enää auta. Jos asia painaa sinua, olet lämpimästi tervetullut juttelemaan tilanteestasi neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi