Anaaliseksin kokeileminen
Meillä on ollut usein puhetta anaaliseksin kokeilemisesta. Kummallakaan ei ole siitä aiempaa kokemusta. Miehen kannalta siinä ei kai ole mitään erityisesti huomioon otettavaa tai varottavaa. Mistä nainen voi tietää milloin olisi sopiva hetki kokeilla yhdyntää peppuun? Peppu ei kostu, joten siitä en voi sitä päätellä. Onko mitään kehon merkkejä, jotka viestisivät valmiudesta?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä kuulla, että puhutte avoimesti seksuaalisuuteen liittyvistä asioista ja toiveistanne. Ennen anaaliseksin aloittamista onkin hyvä ottaa selvää siihen liittyvistä asioista.
Anaaliseksissä, kuten muissakin seksin muodoissa, on tärkeää kuunnella kehon viestejä ja kunnioittaa niitä. Ennen anaaliseksin aloittamista on tärkeää hyväillä peräaukon aluetta, jotta sulkijalihas rentoutuisi. Kuten itsekin mainitsit, peppu ei kostu, joten hyväilyissä ja itse aktissa on tärkeää käyttää liukuvoidetta. Hyväilytavan voi päättää yhdessä kumppaninsa kanssa. Tavallisesti aluetta saatetaan hyväillä esimerkiksi liukuvoiteeseen kostutetuin sormin. Voitte aloittaa rauhalliseen tahtiin ja hyväillä ensin peräaukkoa ja sitä ympäröivää aluetta. Mikäli hyväilyt koetaan nautinnollisina, voi peräaukkoon viedä ensin yhden sormen. Jos tämä tuntuu miellyttävältä, voi peräaukkoon viedä vähitellen sormia lisää.
Jokaisen henkilön keho toimii omalla ainutlaatuisella tavallaan ollessaan valmis anaaliseksiin. Ihminen on itse parhain henkilö kertomaan, onko kyseisellä hetkellä valmis anaaliseksiin vai ei. Mikäli keho edelleen viestittää hyväilyjen yhteydessä mielihyvään viittaavia signaaleja voi kehoaan kuunnellen testata myös peniksen viemistä sisään.
Myös kumppanin näkökulmasta on tärkeää kunnioittaa toisen kehon viestejä ja pyrkiä siihen, ettei mikään satu. Mikäli jokin sattuisi, on hyvä pitää taukoa tai miettiä muita hyväily- tai seksitapoja. Anaaliseksissä on tärkeää muistaa lisäksi kondomin tai suuseksisuojan käyttö. Kondomi tulee vaihtaa uuteen, jos anaaliseksistä siirrytään muihin seksin muotoihin.
Teitä voisi kiinnostaa tämä artikkeli, johon on koottu enemmän konkreettisia hygienia-, hyväily- ja seksivinkkejä. Myös neuvontapuhelimeen saa soittaa, jos aihepiiri mietityttää edelleen, autamme mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi