Deittailu
Olen pitkään käynyt treffeillä ja yrittänyt löytää parisuhdetta. Monilla treffeillä miehet vaikuttavat hyvin aktiivisilta ja kiinnostuneilta, mutta tapailu loppuu nopeaan. Haluaisin tavata pidempään ja tutustua, mutta jostain syystä he lopettavat yhteydenpidon ilman mitään syytä. Ihmetyttää käytös koska koen sen loukkaavana. Tulee tunne että ei ole riittävä ja mikä meni pieleen jos alku vaikutti hyvältä. Kuitenkin sänkyyn heitä kiinnostaa mennä. Eli tuskin omasta viehätysvoimasta. Koska oma itsetunto tuntuu kärsivän, kun joutuu monta kertaa ns. jätetyksi. Huolestunut. Monilla ystävilläni sama ongelma ja heitä vaivaa sama ongelma. Kuitenkin parisuhde olisi kiva joskus löytää.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Onpa ikävää kuulla, että sinulla on ollut vaikeuksia löytää kumppania itsellesi. Kuten itsekin tuumasit, myös muilla on samankaltaisia kokemuksia parisuhdemarkkinoilta. On sanottu, että nykyajan mahdollisuus tavata uusia ihmisiä netin ja sovellusten kautta, on tehnyt deittailusta kertakäyttöisempää. Taustalla voi olla ajatus siitä, että eteen tulee vielä jotakin upeampaa ja parempaa, vaikka tosielämässä tähän ei ole mitään takeita.
Jokaisella on toki omat syynsä jättää tapailu kesken ja tietysti sitä tuntee olonsa loukkaantuneeksi, jos toinen katkaisee yhteydenpidon tyystin. Oletko keneltäkään saanut mitään selityksiä, mikä oli syy tapailun lopettamiseen? Tuolloin voisi edes asiaa vähän käsitellä toisen kanssa, vaikka tapailu päättyisikin eroon. Olisi hyvä, että voisit edes jonkun kanssa puhua tapahtuneesta. Onko sinulla mahdollisuutta saada tukea näiltä ystäviltäsi, jotka ovat kokeneet samanlaisia tilanteita kuin sinä?
Usko pois, sinussa ei ole mitään vikaa, olet varmasti viehättävä ja mukava ihminen! Valitettavasti on vaikeaa sanoa tarkalleen, mistä löytäisit itsellesi jonkun luotettavan ja ihanan ihmisen rinnallesi. Hienosti oletkin jo yrittänyt laittaa itsesi likoon ja käynyt treffeillä. Ehkäpä kannattaa miettiä, onko näissä sinut jättäneissä miehissä jotakin yhteistä, niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä, ja lähteä hakemaan sitten sellaisia miehiä, joissa nuo positiiviset ominaisuudet löytyvät ja olla hieman ”tuntosarvet koholla”, jos henkilöstä löytyy samanlaisia negatiivisia piirteitä, jotka ovat olleet jonkin eron taustalla.
Et maininnut, mitä kautta nämä kyseiset miehet olet tavannut, mutta jos tarkoitit erilaisia nettitreffejä tai treffisovelluksia, voisi kokeilla myös joitakin muita tapaamiskanavia. Esimerkiksi eri kaupungit saattavat järjestää sinkuille yhteistä toimintaa joita löytyy todennäköisesti googlailemalla. Myöskin seurakunnilla saattaa olla tällaista toimintaa. Käsittääkseni ei ole pakko kuulua edes kirkkoon niihin osallistuakseen ja toiminta ei ole uskonnollista, vaan pääpaino on uusien tuttavuuksien synnyssä. Myös perinteisesti kaverien, harrastusten tai lemmikkien kautta voi löytää jonkun kivan ihmisen elämäänsä.
Mikäli sinua kiinnostaa noin muutoinkin tutustua uusiin ihmisiin ja oppia uutta, voit kokeilla jotakin kansalaisopiston tai avoimen ammattikorkeakoulun/yliopiston kurssia, jonka olettaisit olevan enemmän miesvaltainen. Jos haluat laajentaa tuttavapiiriäsi ulkomaille, voit myös kokeilla erilaisia kirjekaveripalstoja googlaamalla esimerkiksi ”international penpal”. Näissä kannattaa silti muistaa, että kaikki ei ole sitä, miltä näyttää, mutta uskoisin sinun tunnistavan huijaussivustot sekä rehellisesti liikkeellä olevat huijareista, koska olet jo kaikenlaista kokenut aikuinen.
Vaikka parisuhde olisikin toiveissa jossain vaiheessa, voi sitä myös hengähtää ja antaa tilaa muille kivoille tuttavuuksille ja uusille kokemuksille elämässä. Parisuhde ei tee ketään autuaaksi, joten nauti myös sinkkuuden hyvistä puolista. Olet hyvä ja täydellinen myös ilman kumppania.
Lähetän täältä paljon hyvää mieltä ja oloa sinne sinulle! Saat halutessasi olla uudestaankin yhteydessä meihin, jos asia kovasti painaa sinua ja haluaisit jutella noista jätetyksi tulemisen kokemuksista. Tietoa ilmaisista neuvontapalveluistamme löydät täältä.
Olet tutustumisen arvoinen ihminen ja toivon, että muutkin huomaavat sen. Kaikkea hyvää sinulle nyt ja tulevaisuudessa!
Maija Nieminen