Eka kerta mietityttää
Olen kokeillut itsetyydytystä kondomin kanssa, ja yllätyin kun se tuntui paremmalle kuin ilman. Nyt haluaisin saada seksiä tytön kanssa. Minua mietityttää ekan yhdynnän aloitus. Meneekö pippeli varmasti pimppiin, jos pimppi tuntuu liukkaalta sormella hyväillessä? Laitetaanko kondomin päälle liukuvoidetta? Huomaako tyttö milloin siemensyöksy tulee pippelistä, kun käytetään kondomia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Omaan kehoonsa saa tutustua itsetyydytyksen keinoin ja on arvokasta oppia huomaamaan, millaiset hyväilyt tai itsetyydytystavat sopivat itselle. Itsetyydytystä voi harrastaa ilman kondomia, mutta kuten itsekin viittasit, kumppanin kanssa seksiä harrastettaessa tulisi käyttää kondomia.
Ensimmäinen yhdyntä mietityttää monia muitakin, myös tyttöä saattaa jännittää seksin harrastaminen ensimmäistä kertaa. Siksi toisen kanssa kannattaa puhua omista toiveistaan ja huolenaiheistaan. Yhdessä voitte opetella tutkimaan kehojanne hyväilyseksin avulla. Tämä helpottaa yhdyntään etenemistä ja yhdynnässä olemista. Kiihottuessa pimpin aukko avautuu ja pippelin on siten helppo löytää perille. Pippeli menee todennäköisesti pimppiin, jos pimppi on liukas sormin hyväiltäessä ja tunnusteltaessa. Tyttö voi myös ohjata kädellä, jos pippelin laittamisessa sisään olisi jotakin vaikeutta.
Liukuvoiteen käyttöä voi harjoitella tyttöä hyväillessä jo ennen yhdyntään etenemistä. Kondomin päälle tai hävyn alueelle voi laittaa liukuvoidetta. Kondomin kanssa käytettävän liukuvoiteen tulee olla joko vesi- tai silikonipohjaista. Tyttö saattaa huomata siemensyöksyn tulemisen, vaikka käytettäisiin kondomia. Tämä on yksilöllistä ja kaikki eivät välttämättä huomaa kondomin takia siemensyöksyä. Paremmin siemensyöksyn huomaa kuitenkin yleensä pippelin nykimisestä, kehon liikkeistä sekä erilaisista ilmeistä ja äännähdyksistä.
Jos sinua kiinnostaa lukea, on sivuillemme koottua tietoa ekasta kerrasta tähän artikkeliin. Yhdynnän tulisi olla iloinen asia, joten muistakaa leikkimielisyys ja rento tunnelma. Meidän puoleemme on lupa kääntyä uudestaankin, joten olethan rohkeasti yhteydessä neuvontapuhelimeemme, jos kaipaat vielä tietoa seksuaalisuuteen tai seksiin liittyen. Kaikki menee varmasti hyvin.
Maija Nieminen