En pysty laukeamaan kuin yksin itsetyydytyksessä
Olen pari kuukautta tapaillut tiiviisti erästä naista ja harrastaneet seksiä useita kertoja viikossa. Ongelmani on etten pysty laukeamaan yhdynnässä tai suuseksissä yms. Välillä myös erektio katoaa tai laskee. Olen +30v mies ja seksikokemuksia niukalti tätä ennen ja kaikissa aikaisemmissa tapailuissa on ollut sama ongelma. Tätä nykyistä naistani ennen olin vuosia ilman kumppania tai edes yhdenillan juttuja.
Olen runkannut kuitenkin säännöllisesti katsomalla pornoa ja siinä pystyn rentoutumaan yksinäni niin, että laukean helposti.
Jätin kuukausi takaperin pornon katsomisen kokonaan pois. Välillämme on mielestäni avoin ja luottamuksellinen suhde ja olemme puhuneet ongelmastani paljon. Kumppanini nauttii suuresti seurastani ja saa orgasmin helposti. Toisaalta kumppanini on selvästi loukkaantunut, kun en pysty kiihottumaan samalla tasolla hänestä.
Voiko pornon katsomisesta opittu kiihottuminen estää oikeassa seksistä nauttimista niin, että en saa orgasmia? Fiilikseni on, että kyse on päänsisäisesti ”lukosta” kun en uskalla heittäytyä nautintoon riittävästi toisen seurassa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että olet löytänyt itsellesi huomaavaisen kumppanin, jonka kanssa voit jutella asioista avoimesti. Kiva myös kuulla, että olet huomioinut hänen nautintonsa, vaikka sinulla on ollut erektiovaikeuksia.
Et ole vaivasi kanssa yksin. Kaikilla miehillä on joskus vaikeuksia pitää erektiota yllä. Tämä on ihan tavallista. Pornon katselu sooloseksin yhteydessä on erittäin yleistä eikä tällä voida sanoa olevan suoraa vaikutusta erektioon. Seksuaaliset vaikeudet kuten erektio-, laukeamis- ja orgasmihaasteet ovat usein hyvin monisyisiä ja niitä voidaan hoitaa seksuaaliterapiassa.
Pelko ongelmista voi lisätä stressiä ja suorituspaineita, jotka taas voivat aiheuttaa erektiohäiriöitä yhä uudestaan. Siksi onkin hyvä, että teillä on avoin ja luottamuksellinen suhde, joka varmasti tukee molempien hyvinvointia tässä tilanteessa. Jatkakaa siis samaan malliin puhumisen suhteen!
Kannattaa muistaa, että ihmiskeho ei ole kone ja monet ihmiset kaipaavat kiireetöntä yhdessä olemista ja hellää koskettelua eri tavoin. Erektiokin voi tulla, mutta sille ei ole pakko tehdä mitään, sillä tärkeintä on, että molemmat nauttivat tilanteesta ja oppivat luottamaan toisiinsa intiimillä tasolla. Oletteko testanneet, onnistuuko laukeaminen kumppanin kanssa niin, että tyydytät itseäsi hänen katsellessaan? Vai onko tässäkin tilanteessa ehdoton yksin oleminen parempi erektiolle? Erektiovaikeuksiin voi toki testata erilaisia välineitä, kuten penisrenkaita. Apua voi saada myös lääkäriltä, jonne voitte varata niin halutessanne ajan myös yhdessä.
Yksin ei tarvitse näitä asioita ratkaista ja siksi me Sexpossa tarjoammekin erilaisia palveluita, joiden avulla voit käsitellä paremmin tilannettasi. Palvelut ovat ilmaisia sekä luottamuksellisia ja halutessanne voitte hyödyntää niitä myös yhdessä. Kaikkea hyvää teidän yhteiselle tiellenne!
Maija Nieminen