En saa itsetyydytyksestä nautintoa läheskään niin paljon kuin ennen. Onko...
En saa itsetyydytyksestä nautintoa läheskään niin paljon kuin ennen. Onko se tyypillistä, että nuorena se tuntuu parhaalta? Silloin pystyin pitämällä taukoja juuri ennen laukeamista saavuttamaan mahtavan kiihotuksen, jonka purkautuminen tuntui parhaalta elämässä. Siemensyöksyt olivat pitkiä ja runsaita. Nyt en pysty tunnistamaan siemensyöksyn tuloa kovin monta sekuntia aiemmin. Se pääsee vähän yllättämään. Kokemusta naisen kanssa olemisesta minulla ei ole. Olen harmissani, etten saa nautintoa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Et maininnut ikääsi, mutta on ihan luonnollista, että seksuaalisuus ja seksuaalireaktiot muuttuvat iän myötä. Kokemukset ovat aina yksilöllisiä. Monilla laukeaminen voi tuntua voimakkaalta nuorempana, toisilla taas vanhempana. Siemensyöksyjä voi oppia tunnistamaan esimerkiksi supistamalla tai rentouttamalla lantionpohjalihaksia.
Nautintoa voi olla hyvin monenlaista. Mahdollisuus seksuaaliseen nautintoon ja mielihyvään virtaa läpi elämän, vaikka tapa saada nautintoa matkan varrella muuttuisikin. Omasta seksuaalisuudesta voi oppia nauttimaan uusin tavoin. Aina ei välttämättä tarvita esimerkiksi erektiota tai siemensyöksyä, että kokisi saaneensa seksuaalista nautintoa. Onkin hyvä huomata, että siemensyöksy on eri asia kuin orgasmi.
Mikäli kaipaat enemmän keskustelua seksuaaliseen nautintoon liittyen, voit soittaa halutessasi neuvontapuhelimeemme, jossa teemaa voidaan käsitellä seksuaalisuuden asiantuntijan kanssa vielä laajemmin ja juuri sinulle sopivin neuvoin.
Neuvonnan tiimi