Ensimmäinen seksikerta
Hei! Olemme poikaystäväni kanssa ajatelleet harrastaa seksiä, mutta ongelmana on että olen todella tiukka. En ole ennemmin ollut yhdynnässä, kuitenkin olen masturboinut jonkin verran..
Kuulin, että jos laittaa tyynyn reisien alle sen pitäisi helpottaa seksitilannetta…
Toinen kysymys:
Sattuuko ensimmäinen kerta jos immekalvo on jo venynyt?
Kiitos vastauksesta!

Hei.
Kiitos kysymyksestä.
Hienoa, että olet löytänyt itsellesi mieluisan ihmisen, jonka kanssa mietitte ensimmäistä yhteistä seksikokemusta. Ensimmäiseen kertaan voi liittyä paljon kysymyksiä sekä odotuksia. On tärkeä keskustella etukäteen siitä, mitä kumpikin seksiltä toivoo ja ei toivo. On myös hyvä muistaa, että seksiä on monenlaista, eikä seksin tarvitse päätyä yhdyntään. Seksin eri muodot, kuten käsi-, suuseksi tai anaalin hyväily voivat tuottaa suuresti nautintoa siinä missä yhdyntäkin.
Seksiä aloittaessa tunnelmaan virittäytyminen on hyvä tehdä rauhassa. Mikäli tavoitteena on yhdyntä, kiihottumiselle ja emättimen kostumiselle on annettava aikaa. Suorituspaineiden unohtaminen ja kehon tuntemuksiin keskittyminen on tärkeää molempien osapuolien nautinnon ja mukavuuden kannalta. Ensimmäiseen kertaan voi liittyä paljon paineita ja jännitystä, jotka osaltaan voivat kiristää naisen lantionpohjan lihaksia. Tällöin työntyminen sisään voi olla vaikeaa ja kivuliastakin.
Mukavan ja mahdollisimman rennon asennon voitte löytää yhdessä kumppanisi kanssa kokeilemalla. Rauhalliset liikkeet sekä oman kehon ja mielen kuuntelu ovat tärkeitä. Emätintä voi aluksi kokeilla hyväillä vaikkapa sormella tai ohuella dildolla. On suositeltavaa käyttää liukuvoidetta. Liukaste voi lisätä nautintoa ja helpottaa yhdynnässä työntymistä. Voiteita voitte ostaa kaupasta tai apteekista. Liukastetta käyttäessäkin ensimmäinen yhdyntä tulee aloittaa hellävaraisesti ja hitaasti.
Ensimmäisten yhdyntöjen yhteydessä immenkalvo voi hieman venyä, jolloin sieltä voi vuotaa vähän verta. Myös pientä kipua saattaa tuntua. Tämä on kuitenkin täysin yksilöllistä, sillä jokaisen anatomia on erilainen. Immenkalvo voi venyä myös esimerkiksi tamponin käytön sekä joidenkin urheiluharrastusten myötä. Tärkeintä on kuunnella itseään ja sitä miltä kehossa tuntuu yhdynnän aikana. Seksin voi aina keskeyttää, jos se ei tunnu mukavalta.
Jos haluaisitte jutella asiasta lisää ammattilaisen kanssa, voitte soittaa maksuttomaan neuvontapuhelimeemme tai varata ajan seksuaalineuvojalle.
Minna V. & Maria Vihlman