Ensimmäinen yhdyntäkerta
Moikka. Miten ensimmäisestä yhdynnästä voisi saada sellaisen oikein ihanan molemmille, josta haaveillaan ennen ekaa kertaa? Molempien pitäisi varmasti haluta sitä hurjan paljon, ja enemmän kuin koskaan ennen. Mistä tietää, mikä on juuri oikea hetki viedä pippeli pimppiin? Onko juuri joku tietty hetki oikeampi? Kuuluuko tytön ilmaista, milloin on valmis vastaanottamaan pippelin? Onko se helppo ottaa sisään, kun ollaan oikein kiihottuneita?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva juttu, että haluaisit ensimmäisen yhdyntäkerran olevan molemmille ihana hetki. Kuten itsekin mietit, molempien tulisi haluta yhdyntään etenemistä yhtä paljon. Usein tällaisen tilanteen tunnistaa kehossaan sitten, kun sen hetki tulee. Hyvä yleissääntö on, että sitten, kun seksi haluttaa enemmän kuin pelottaa, on valmis kokeilemaan seksin harrastamista.
Ennen ensimmäistä yhdyntäkertaa kannattaa kumppanin kanssa jutella siitä, olisivatko molemmat valmiita etenemään yhdyntään asti. Yhdyntää voi kokeilla, jos molemmat sitä haluavat. Yhdyntää varten kannattaa valita jokin rauhallinen paikka ja kiireetön hetki. Ennen yhdynnän aloittamista on tärkeää vielä keskustella omista toiveista ja rajoista sekä sopivasta ehkäisymuodosta. Kondomi on ainoa ehkäisyväline, joka estää sekä raskauden alkamisen että seksitautien syntymisen. Voitte miettiä esimerkiksi kondomien ostamista yhteisillä rahoilla.
On hyvin tilanteesta riippuvaa, milloin on oikea hetki viedä pippeli pimppiin. Yleensä pippelin voi viedä pimppiin, kun tunnelma on mukava ja esileikki, eli hyväilyseksi, on kestänyt sopivan pitkään. Pitkä esileikki saa usein pimpin avautumaan sekä kostumaan ja tällöin pippelin vieminen sisään on helpompaa. Halutessaan pari voi sopia, että tyttö sanoo, milloin tuntee olevansa valmis ottamaan pippelin sisäänsä. Jos tämä ajatus tuntuu kuitenkin liian jännittävältä, voi kumppanin kanssa sopia, että hän kysyy sopivan ajan päästä, olisiko tyttö valmis yhdyntään. Omaa kehoaan ja mieltään voi kuulostella ja kertoa toiselle, onko valmis yhdyntään vai toivoisiko vielä hyväilyjen jatkuvan.
Pippeli on hyvä viedä varovaisesti sisään pimppiin. Kehon reaktioita kannattaa seurata ja pitää taukoa, jos tilanne ei tunnu jostain syystä mukavalta. Tällaisissa tapauksissa voi jatkaa hyväilyjä muilla tavoin ja yrittää joko myöhemmin uudestaan tai kokeilla yhdyntää jonain muuna päivänä. Hyväilyissä ja yhdynnässä on mahdollista käyttää myös liukuvoidetta, joka vähentää kitkaa ja helpottaa pippelin viemistä sisään.
On yksilöllistä, millaiset seikat saavat yhdynnän juuri itsestä ja toisesta tuntumaan ihanalta. Kumppanin kanssa kannattaa jutella, olisiko jokin tietty asia, jonka toinen toivoo huomioitavan ensimmäisen yhdyntäkerran aikana. Kannattaa olla kuitenkin rauhallisin mielin, sillä ei ole olemassa mitään oikeaa tai väärää tapaa harrastaa seksiä. Niin kauan kuin kuuntelee omia ja toisen toiveita, on tilanne yleensä mieluisa molemmille. Yhdynnän ei kuulu sattua, joten väkisin ei kannata tehdä mitään. Mikäli ekaan kertaan liittyvät asiat mietityttävät, voi yhdessä kumppanin kanssa jutella asiasta tutun aikuisen tai terveydenhoitajan kanssa. Myös perehtyminen tähän artikkeliin voi antaa lisää neuvoja asiaan.
Neuvonnan tiimi