Epävarmuus miehen mieltymyksestä isorintaisiin naisiin
Seurustelen miehen kanssa, joka käyttää itsetyydytyksessä kuvia todella isorintaisista naisista. Tämä tuli ilmi vahingossa, itse hän ei tätä minulle kertonut. Olen hänen toiminnastaan seksin aikana joskus olettanut että hän pitäisi isoista rinnoista, mutta kun kysyin hän kielsi asian. Meillä on siis seksiä, mutta sen kanssa on ollut kaikin tavoin vaikeaa. Mietin, että voiko mies, jolla on rintafetissi, olla koskaan täysin tyytyväinen tällaisen tavallisen naisen kanssa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä on erilaisia seksuaalisia mieltymyksiä. Myös tietyt piirteet ihmisessä voivat herättää viehättymisen tunteen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi kiinnostua myös muista piirteistä kumppanissa. Ihminen on kokonaisuus ja rinnat ovat vain yksi osa ihmistä. On mahdollista, että isorintaisista henkilöistä pitävä ihminen voi nauttia seksuaalisesti myös muunlaisista kehoista. Jokainen tilanne on toki erilainen ja vaatii yksilöllistä tarkastelutapaa.
Jos suhde on melko uusi, saattaa ihminen helposti tuntea epävarmuutta omasta kehostaan ja siitä, kelpaako toiselle omana itsenään. Epävarmuutta voi herättää myös oma paikka suhteen sisällä. Vaikka fantasioissa ihminen saattaisi kiihottua isorintaisista naisista, on tosielämän seksuaalinen kiinnostus toiseen paljon moninaisempaa ja laajempaa. Kumppanisi on sinut valinnut ja viehättynyt kehostasi juuri tuollaisenaan.
Kerroit, että teillä on ollut seksin kanssa kaikin tavoin vaikeaa. Mitkä asiat ovat mielestäsi tehneet asiasta vaikean? Onko kyse esimerkiksi haluun ja kiihottumiseen liittyvät asiat vai pikemminkin tekniset seikat, kuten mieluisan asennon löytäminen? Onko tilanne ollut koko ajan sama? Hyvä juttu, että olet jo hieman yrittänyt ottaa puheeksi seksuaalisuuteen liittyviä asioita. Oletko mahdollisissa aiemmissa suhteissasi tuntenut jonkinlaista riittämättömyyden tunnetta tai tuntenut itsetuntosi heikentyneen vai onko tilanne muuttunut tämän suhteen myötä? Koetko miehesi mieltymyksen tai itsetyydytyksen isorintaisten naisten kuville loukkaavana? Muun muassa tällaisia taustatekijöitä voi pohtia etsittäessä neuvoja tilanteeseensa.
Olisi hyvä, että yrittäisit uudestaan jutella kumppanisi kanssa tilanteestasi. Voit kertoa, että hänen mieltymyksensä tekee sinut epävarmaksi oman kehosi suhteen. Mikäli tilanne on saanut sinussa aikaan riittämättömyyden tunnetta, voi omaa oloaan helpottaa itsemyötätunnon keinoin.
Jos aihepiiri edelleen huolettaa tai haluaisit avata tarkemmin parisuhdeseksiinne liittyviä teemoja, voit aina soittaa neuvontapuhelimeen tai varata ajan seksuaalineuvojan luota. Yhteystiedot saat täältä. Halutessanne voitte keskustella asiasta myös pariterapeutin luona.
Neuvonnan tiimi