Erektio ei katoa siemensyöksyn tulon jälkeen
Onko kuinka erikoista, että erektio ei katoa siemensyöksyn tulon jälkeen? Olen harrastanut itsetyydytystä, ja kiinnittänyt huomion siihen, että pippeli pysyy yhtä kovana, vaikka saan siemensyöksyn. Voin jatkaa itsetyydytystä ilman mitään taukoa. Eikö silloin ole mahdollista jatkaa myös yhdyntää siemensyöksyn tulon jälkeen yhteen menoon? Kuinkahan tytöt siihen suhtautuvat?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisten seksuaalireaktioissa on yksilöllisiä eroja. Siksi jokaisen keho toimii hieman eri tavalla. On kuitenkin mahdollista, että pippeli pysyy kovana siemensyöksyn jälkeenkin. Kuvaamaasi tilaa ei synny kaikille ja myös itsetyydytyskertojen välillä voi olla eroja. Nuorilla tavallisesti ilmenevät korkeammat testosteroniarvot voivat vaikuttaa myönteisesti erektiokykyyn. Asiasta ei tarvitse olla huolissaan, jos tila tuntuu muutoin hyvältä ja miellyttävältä.
Itsetyydytystä tai yhdyntää voi jatkaa niin pitkään kuin se itsestä tai mahdollisesta kumppanista tuntuu hyvältä. Jos siis erektio pysyy yllä ja kiihottuneisuus säilyy, voi hyväilyjä jatkaa.
Riippuu paljon henkilöstä itsestään, miten hän tulee suhtautuneeksi erektion säilymiseen. Pääasiassa tällaiset seikat eivät yleensä haittaa kumppania. Tuntemukset voivat kuitenkin vaihdella henkilön lisäksi myös esimerkiksi seksikerran mukaan. Kumppanin kanssa kannattaa ottaa asia puheeksi ja kysyä, millaisia ajatuksia tilanne hänessä herättää. Jos jokin seikka haittaisi häntä, voi tarvittaessa miettiä esimerkiksi erilaisia vaihtoehtoisia hyväilykeinoja yhdynnän jatkamisen sijaan. Erektiolle ei ole myöskään pakko tehdä mitään, vaikka erektio säilyisikin siemensyöksyn jälkeen. Erektio laskee itsestään hetken päästä. Jos molemmat osapuolet ovat kuitenkin valmiita jatkamaan seksin harrastamista, ei asialle pitäisi olla mitään esteitä.
Neuvonnan tiimi