erektioiden puute
Moi taas. Kerroin kadonneesta kiinnostuksestani naisiin, ja ettei enää ole ollut erektioita. Suosittelitte minua menemään sen takia lääkäriin. Ihmettelen sitä vähän. En ole huomannut mitään merkkejä, että olisin sairas. Ei ole vaivoja eikä kipuja. Jaksan liikkua niin paljon kuin haluan. Ei ole nukkumisvaikeuksiakaan. En kaipaa erektioita. Ei haittaa yhtään, ettei niitä ole. Olisi hyvä, jos perustelisitte, miksi pitäisi mennä lääkäriin. Erektioiden puute ei ole siihen mikään syy.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä, että otit meihin uudelleen yhteyttä. Pahoittelemme vastauksemme sisällön epäselvyyttä. Aamuerektio ei välttämättä liity millään tavalla kiihottumiseen tai seksuaalisiin haluihin. Yöllisten ja aamun aikana tapahtuvien erektioiden tehtävänä on pitää huolta peniksestä ja sen paisuvaiskudoksesta. Lisäksi se voi kertoa peniksen verenkierron kunnosta ja toisinaan myös yleisestä terveydestä.
Usein aamuerektioiden puuttuminen on ensimmäinen merkki kehon fysiologisista muutoksista, jotka saattavat esiintyä myös terveelliset elämäntavat omaavilla henkilöillä. Mikäli aamuerektioita ei ole ollut pitkään aikaan, voi taustalla olla jokin piilevä terveydellinen syy. Esimerkiksi stressi, hormonitoiminnan muutokset tai jotkut sairaudet voivat olla aamuerektioiden loppumisen taustalla.
Haluammekin painottaa, että haluttomuus ei yleensä ole aamuerektioiden loppumisen syy. Myös henkilöt, joilla ei ole seksuaalisia haluja, kokevat usein aamuerektioita. Tämän takia kehotimme sinua käymään varmuuden vuoksi lääkärillä varmistamassa, että kaikki on kunnossa. Toki on mahdollista, että aamuerektioiden puuttumisen taustalla ei ole mitään terveyteen liittyvää. Päätös siitä, menetkö lääkäriin vai et, on täysin sinun.
Anna Ahtiainen, Raisa Hyväri, Marja Heikkinen & Oona Turunen