Erilaiset kondomit
Minkä takia erilaisia kondomeja on niin paljon? Kuinka paljon kondomien paksuuksissa on eroja? Jos ohuimmat kondomit ovat yhtä kestäviä kuin paksut, ihmettelen mihin niitä paksumpia oikein tarvitaan. Mitä ohuempi kondomi sen parempihan on tuntuma, ja näin ollen ohuin on paras.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kehoja ja tarpeita on erilaisia, joten siksi myös kondomeja löytyy mahdollisimman monenlaisina vaihtoehtoina. Runsaista valikoimista jokainen voi löytää itselleen esimerkiksi oikeaa kokoa, materiaalia tai makua olevan kondomin.
Kondomin paksuudet vaihtelevat noin 0,015-0,09 millimetrin välillä. Keskimäärin kondomin paksuus on 0,06 millimetriä. Jotkut saattavat valita paksun kondomin esimerkiksi siksi, että kokevat sen olevan vieläkin turvallisempi vaihtoehto verrattuna ohueen kondomiin. Paksumpi kondomi voi olla myös hyvä valinta anaaliseksiin tai keino välttää herkkä siemensyöksy. Ohuita kondomeja on kuitenkin lupa suosia myös jatkossa, jos se on itselle parhain vaihtoehto.
Neuvonnan tiimi