Esinahan valuminen terskan päältä
Minulla on alkanut esinahka valumaan itestään terskan päältä pois. Yhtenä päivänä juoksu lenkillä tuntui yhtäkkiä tosi oudolta peniksessä/terskassa, juoksin kuitenki lenkin loppuun vaikka tuntui tosi oudolta. Kotii päästyä huomasin että esinahka oli lipsahtanut itsestään terskan päältä pois. Tästä outo tunne johtui. Nyt näin on käynyt useamman kerran. Mistä tämä esinahan lipsuminen voi johtua? Ikävä tunne että paljas terska hankautuu. Ja olen tosiaan 28 vuotias.. Esinahka on ihan normaali.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisen keho muuttuu läpi elämän ja siksi joillakin voi käydä niin, että esinahka löystyy entisestään. Tilanne ei ole vaarallinen, mutta voi tuntua oudolta ja ikävältä. Oloa voi yrittää helpottaa esimerkiksi käyttämällä alusvaatteita, jotka ovat sopivan napakoita, mutta eivät hierrä. Kyseessä voi olla myös jokin ohimenevä tilanne, josta ei tarvitse olla huolissaan.
Varmimman vastauksen tilanteeseesi saat lääkäriltä. Jokaisen keho on erilainen ja kyse on monesti vain yksilöllisistä eroista. Mikäli asia painaa sinua, aiheuttaa vaikeuksia arkeen tai seksielämään, tai sinulle tulee muita oireita, kannattaa asia tarkistuttaa lääkärillä.
Neuvonnan tiimi