Eturauhasen hieronta
Onko mahdollista kuvailla mitenkään, kuinka eturauhasta hieromalla saatu orgasmi eroaa ns. tavallisesta orgasmista? Olen myös miettinyt, miksi eturauhasen hieronta ei ole yleisempää, jos se niin ihanalta tuntuu. Eikö tyttöystävä voisi hyvinkin helposti hieroa eturauhasta? Missä asennossa sitä voitaisiin tehdä, ja vaatiiko se jotakin erityistä mieheltä tai naiselta?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen keho toimii eri tavoin, joten siksi myös orgasmikokemukset voivat vaihdella yksilöittäin. Jotkut saattavat kuitenkin kokea eturauhasorgasmin voimakkaampana verrattuna ns. tavalliseen orgasmiin. Lisäksi toiset voivat kokea erittävänsä enemmän siemennestettä. Mukaan mahtuu myös havaintoja ns. kuivista orgasmeista, eli orgasmeista ilman siemensyöksyä. Kokemuksia on yhtä paljon kuin kokeilijoitakin ja mitään oikeaa tai väärää kokemusta ei ole olemassa. Niin kauan kuin tilanne tuntuu hyvältä, voi antautua nautinnolle.
On hankalaa sanoa, miksei eturauhasen hieronta ole yleisempää. Osaltaan tilanne voi johtua siitä, että asiasta on alettu puhua enemmän ja julkisemmin vasta viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana. Stimulointiin voi liittyä myös erilaisia ennakkoluuloja tai kielteisiä asenteita. Peräaukko saatetaan kokea kielletyksi tai likaiseksi paikaksi kehossa ja siksi eturauhasen hierontaa ei haluta kokeilla. Joillakin voi olla myös asenne, että seksitapa kuuluu ainoastaan seksuaalivähemmistön edustajille. Joitain ei vain eturauhasen hieronta kiinnosta seksitapana. Mielipiteet ja näkemykset vaihtelevat yksilöittäin.
Tyttöystävä voi hieroa eturauhasta, jos se sopii tyttöystävälle. Sopivin asento löytyy kokeilemalla. Halutessaan voi kokeilla esimerkiksi kyljellään makaamista jalat koukussa. Hyväilyissä on tärkeää muistaa huolehtia hygieniasta sekä käyttää anaaliseksiin sopivaa liukuvoidetta. Myös käsihygienia ja kynsien pituus on olennaista huomioida. Halutessaan tyttöystävä voi käyttää kertakäyttökäsineitä. Anaalialueeseen ja eturauhaseen tutustuminen kannattaa aloittaa hellästi peräaukkoon tutustuen ja laittaa ensin vain yksi sormi sisään. Mahdollisten seksilelujen käytössä on olennaista huomioida, ettei peräaukkoon laita mitään liian suurta lelua vaan aloittaa pienimmästä mahdollisesta mallista. Lelussa tulisi olla leveä kanta, jottei se pääse lipeämään käsistä.
Molempien toiveista ja mieltymyksistä kannattaa jutella ennen hyväilyihin etenemistä, jotta seksi pysyisi koko ajan nautinnollisena kummallekin. Kaikissa hyväilyissä on tärkeää kuunnella kehoa ja edetä vain sen mukaan, mikä tuntuu miellyttävältä. Yhdessä tyttöystävän kanssa voi myös tutustua anaaliseksiä ja G-pistettä käsitteleviin artikkeleihin. Lisäksi tästä oppaasta voi olla hyötyä tutustuttaessa anaalialueeseen turvallisesti.
Neuvonnan tiimi