Genitaaliherpeksen oireita autofellaatiosta
Minulla on huuliherpes ja tein autofellatiota itselleni ja aiheutin sitten siitä itselleni genitaaliherpeksen, joka on todella raivokas aina ja näyttää oireitaan kokoajan. Mitä kannattaisi tehdä asialle, että saisin esim. Lääkitystä näihin oireisiin? Vai pitäiskö olla vain vaiti asiasta? Huuliherpestä ei ikinä lääkärillä käyty tarkistamassa mutta oireet olivat selvät.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että haluat huolehtia terveydestäsi. Herpes on yleinen virus ja siten tuttu muillekin. Joskus virus saattaa vahingossa välittyä suun alueelta genitaalialueelle. Oireisena aikana on hyvä miettiä sellaisia hyväilytapoja, joihin ei sisälly limakalvokontaktia. Ikävää kuulla, että sinulla on nyt ilmennyt voimakkaita oireita. Kauanko genitaaliherpekseen viittaavia oireita on ollut? Genitaaliherpeksen oireisiin kuuluu yleensä kihelmöivät ja aristavat nesterakkulat. Varsinkin ensitartunta saattaa joillain olla rajuoireinen ja oireisiin voi liittyä esimerkiksi kuumetta, lihassärkyä ja päänsärkyä.
Kurjasta olosta ei tarvitse kärsiä, sillä erilaisten oireiden ja mahdollisen genitaaliherpeksen hoitoon on saatavilla apua. Olisi hyvä, että varaisit ajan lääkärille tai terveydenhoitajalle, jotta olotilasi helpottuisi. Mikäli kyseessä olisi genitaaliherpes, voidaan hoitona käyttää esimerkiksi suun kautta otettavaa herpeslääkettä tai paikallishoitona käytettävää voidetta. Omaa tilannettaan ei tarvitse hävetä, sillä lääkärille tällaiset asiat ovat tuttuja. Lääkärin kanssa voi myös jutella tarkemmin omista tunteistaan sekä herpeksestä ja turvallisesta seksuaalisuuden toteuttamisesta. Lisätietoa aihepiiristä saat myös tästä artikkelista.
Autofellaatiossa, eli suulla suoritettavassa itsetyydytyksessä ei ole mitään pahaa. Autofellaatiota on lupa kokeilla, jos se itseä kiinnostaa ja oma keho mahdollistaa autofellaation. Monet eivät pysty tyydyttämään itseään suullaan, mutta jos autofellaatio onnistuu, saa sitä harrastaa. Mikäli tilanteesi vielä mietityttäisi sinua jotenkin, autamme sinua mielellämme lisää neuvontapuhelimessamme.
Neuvonnan tiimi