Haiseva penis
Minulla on kiusallinen ongelma, että penis haisee aamulla, jos olen purkautunut illalla, vaikka pesen hyvin esinahan alta. Käytän pesuun vain vettä. Tilanne on sama olipa kyse itsetyydytyksestä, tyttöystävän antamasta suuseksistä paljaalle penikselle tai yhdynnästä kondomia käyttäen. Emme voi harrastaa suuseksiä aamulla ennen kuin pesen peniksen. Kuuluuko tämä normaaliin hormonitoimintaan, vai mistä on kyse, ja mitä tälle olisi tehtävissä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erilaiset tuoksuun ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät asiat voivat tuntua kiusallisilta. Olet toiminut aivan oikein pestessäsi peniksen esinahan alta eri seksitapojen jälkeen. Tuoksuja yleensä saa aikaan esinahkatali, jota saattaa kehittyä esinahan alle yön aikana, vaikka illalla olisikin pessyt peniksen. Myös hikoilu tai hengittämättömät alusvaatteet voivat synnyttää tuoksuja aamulla.
Peniksen voi pestä huolellisesti vedellä aamullakin, jos alkaa harrastaa suuseksiä. Suuseksissä suositellaan käytettäväksi kondomia, joten pesun ja kuivauksen jälkeen myös peniksen päälle rullattava kondomi voi vähentää ikävien tuoksujen ilmenemistä.
Kuvaamassasi tilanteessa saattaa olla kyse vain kehon yksilöllisestä toiminnasta, josta ei usein tarvitse olla huolissaan. Mikäli tilanne kuitenkin vaivaa edelleen tai sinulle syntyisi muita oireita, on hyvä jutella asiasta lääkärin kanssa.
Neuvonnan tiimi