Haluaisin saada oikein räjähtävän siemensyöksyn. Onkohan pippelissäni kaikki kunnossa, kun...
Haluaisin saada oikein räjähtävän siemensyöksyn. Onkohan pippelissäni kaikki kunnossa, kun sperma tulee vain muutamana purskahduksena itsetyydytyksellä, eikä lennä koskaan pariakymmentä senttiä kauemmaksi, vaikka erektio olisi kuinka kova. Pitäisikö lääkärin tutkia pippeli?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Sperman koostumus vaihtelee paljon sekä yksilöittäin että seksikertojen mukaan. Siemensyöksyssä spermaa tulee tavallisesti muutamana sykäyksenä ja määrällisesti spermaa erittyy noin 2-5 ml, eli yhden teelusikallisen verran.
Voit löytää juuri sinulle sopivan laukeamistavan kokeilemalla erilaisia tekniikoita. On silti yksilöllistä, kuinka pitkälle sperma ”lentää” siemensyöksyn hetkellä. Kuvamaasi välimatka on kuitenkin ihan tavallinen ja siitä ei tarvitse olla huolissaan. Tärkeintä on, että keskittyy siihen, miltä tilanne tuntuu, eikä niinkään siihen, miltä se näyttää.
Näiden tietojen perusteella sinun ei tarvitse varata aikaa lääkärille tai olla huolissasi pippelisi terveydestä. Jos asia edelleen vaivaa sinua, voit vielä rohkeasti kääntyä terveydenhoitajan puoleen tai soittaa neuvontapuhelimeemme.
Neuvonnan tiimi